Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) an 26 (1) An 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) Szuhoj (1) szuhoj (2) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Technológiai kísérlet - kötelék fotózás MTO-val

2010.09.14. 23:32 :: Dynax 7

Mielőtt elindultam az idei év - számomra legalábbis - utolsó repülőnapjára az olaszországi Rivolto-ba, átgondoltam, hogy mit is szeretnék ezúttal megvalósítani. Leginkább a baráti társaság és a hely hangulata, na meg a hagyományok (2000-ben és 2005-ben is részt vettem a Frecce Tricolori születésnapi rendezvényén) motiváltak, ugyanakkor egy technológiai kísérlet ötlete is körvonalazódott. Konkrétan az eddigi gyakorlattól eltérően most az alapvetően áthaladózásra használatos, extrém nagy fókusztávolságú, ugyanakkor meglehetősen nehézkesen kezelhető MTO 1000/10 tükörobjektív kipróbálását repülőnapi környezetben tűztem ki célul.

Részben sikerült ugyan megvalósítani az előzetes elképzeléseimet, hiszen lett pár érdekes kép, a használhatatlan fotók aránya azonban igen magas, hiszen ez az optika egyáltalán nem erre a célra való, az persze más kérdés, hogy akár ilyen "idegen" környezetben is lehet vele dolgozni, új nézőpontokat muatni. Ehhez a felvételhez csak átméretezés és élesítés szinten nyúltam hozzá PS-el

A koncepció lényege az volt, hogy valami olyan perspektívát mutassak meg a kis látószögű, de nagy fókusztávolságú objektívvel, ami az egyébként használatos általában 70 mm-től maximum 400 mm-ig terjedő, lencsés rendszerekkel lefedhető tartományban nem igazán produkálható. Talán jobban kiemelhető így egy-egy gép a formációból, vagy éppen olyan manőver közben is fotózható a csapat, ahol a nagy távolság miatt mások már nem exponálnak. A manuális, nagy tubusátmérőjű és nehéz MTO-val persze amúgy sem egyszerű a fókuszálás, egy repülőnapon meg pláne nem, ennek ellenére viszonylag jól használhatónak bizonyult. A szép napos időnek köszönhetően elegendő fény állt rendelkezésre, így az ISO értéket sem kellett túl magasra állítani (általában 200, 250 vagy 320 volt) és a záridő is 1/800 vagy 1/1000 maradhatott. Ezek a paraméterek a stabilizátoros Sony A700-as vázzal már elegendőnek bizonyultak.

A képek persze a tükrös technológiából adódóan lágyabbak mint amit a lencsés objektíveknél megszoktunk, a színek azonban sokkal mélyebbek. Ez egy szinte teljesen kitöltött 12 Mpixeles képkocka, átméretezve

 Ez a felvétel lehetne kicsit élesebb is, de a perspektíva miatt mégis érdekes, az 1000 mm-es optika ugyanis szépen "összenyomta" térben a gépeket

Mélységélesség szinte nincs, de sok gyakorlással és némi szerencsével el lehet találni a megfelelő fókuszpontokat

Nekem nagyon bejönnek az MTO színei, a jövőben éppen ezért az áthaladózás mellett majd kipróbálom más területeken is

Összességében nem bánom, hogy elcipeltem magammal az "orosz medvét" Rivolto-ba, bár nyilván a kötelékek fotózásra közelről teljesen alkalamatlan az MTO, mégis lett pár olyan felvétel, ami kicsit más, mint az eddigiek. Közben jól szórakoztam a felszerelésemet megütközve bámuló spottereken és laikusokon, ők meg persze rajtam, de ilyen az, ha valami meghökkentőt próbál ki az ember.

A fenti képek és másik, szintén Rivolto-ban készült MTO-s felvételek közül néhányat feltöltöttem a www.spotter.hu weboldalra is nagyobb, 1280-as felbontásban:

http://www.spotter.hu/FotoAblak.aspx?ID=3699

http://www.spotter.hu/FotoAblak.aspx?ID=3700

http://www.spotter.hu/FotoAblak.aspx?ID=3701

http://www.spotter.hu/FotoAblak.aspx?ID=3702

 

Szólj hozzá!

Címkék: mto rivolto 1000/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása