A hétvégén szerencsére volt pár óra, amíg a légköri viszonyok lehetővé tették a nehéztüzérség, azaz az 1000/10-es MTO bevetését. A Mártély felett húzódó STEIN-TEGRI útvonlon szerencsére hemzsegnek a heavy-k, melyek között ezúttal is akadt néhány különlegesség. A hideg, időnként viszonylag páramentes időben a legnagyobb fogás a Kalitta 747-ese volt. | |
A távol-keleti blokk az Air India piros hasú B777-esével indult. Próbálkoztam különböző beállításokkal, leginkább az ISO320-as érzékenység és az 1/800-as záridő hozott kielégítő eredményt, +1/3-ad illetve +2/3-ad expo korrekcióval. Konvertert ezúttal sem vetettem be | |
A Kalitta Air Boeing 747 Jumbo szállítógépe igazi újdonság számomra, sem áthaladóban, sem repülőtereken nem találkoztam még vele. A cargo cég kizárólag a 747-est használja, jelenleg 26 példányt üzemeltetnek. Ati88 nicknevű fórumtársnak ezúton is köszönöm a légitársaság meghatározásában nyújtott segítséget | |
A hong-kong-i Cathay Pacific is jelentős Boeing 747-es üzemeltető, három különböző alváltozatból 44 példány áll csatasorban a cég hosszú távú útvonalain | |
A Thai Airways HS-TKJ lajstromjelű Boeing 777-300 kéthajtóművese is áthaladt a STEIN-TEGRI útvonalon. Az airfleets.net adatai szerint 23 darab 777-est üzemeltetnek, ebből 9 példány tartozik a 300-as verzióba. Konkrétan ez a gép VT-JEJ lajstromjellel repült korábban a Jet Airways és a Gulf Air flottájában is | |
A szintén MTO 1000/10 felhasználó Allesmor Obranna barátommal agyaltunk egy sort és arra jutottunk, hogy a tükörobjektív teljesítményét igen nagy mértékben - a lencsés rendszereknél lényegesen jobban - befolyásolja a szmog és a pára. Megfigyeltem én is, hogy már Kecskeméten is élesebb, kontrasztosabb képeket lehet vele készíteni mint Budapesten, az ipari és sűrűn lakott településektől távoli Mártélyon azonban még tovább javul a minőség. | |
A www.spotter.hu weboldalra töltöttem fel 1280-as felbontásban is egy képet a Kalitta B747-eséről: | |