 |
Pár nappal ezelőtt még azon dühöngtem, hogy a vulkáni hamu miatti – véleményem szerint túlreagált – pánikhangulat következtében lezárt légtérben nemhogy áthaladó, de még csak helyi kisgépek sem tűntek fel, a feloldást követően pedig a párás idő nem kedvezett hobbim gyakorlásának… Vasárnap délután azonban elérkezett az igazság pillanata, az időjárás, a fotózási kedv és lehetőség, illetve a forgalom is adott volt egy jó kis áthaladózáshoz. |
|
Egy picit visszakanyarodva a légtérzárlathoz, komikusnak tartom, hogy még mindig az a hazai mentalitás dívik, miszerint az a legbiztosabb, ha mindent lezárunk, abból nem lehet baj. Nem csak a repülésben, hanem sok más területen is tapasztalható az a bizonytalanságból és félelemből fakadó gondolkodásmód, mely kritikus helyzetekben a túlreagáláshoz vezet. Jó példa erre a legutóbbi kecskeméti eset is, mikor az itt tartózkodó amerikai MC-130H Combat Talon II gépet nem engedték fotózni (még kerítésen kívülről sem!) a bázis buzgó őrei, pedig manapság, az Interneten százával, sőt ezrével találhatunk ugyanerről a gépről felvételeket. De ez a légtérzár is hasonló volt, hiszen ahelyett, hogy tesztekkel és mérésekkel, ne adj Isten egységes európai irányítással átterelték volna a hamu által nem veszélyeztetett útvonalakra a forgalmat, ehelyett inkább lezártak mindent, „abból nem lehet baj” felkiáltással. Pedig lett baj, csak máshol és máshogyan, hiszen az iparág milliárdos veszteségeket szenvedett napok alatt, ami nyilvánvalóan majd begyűrűzik a többi ágazatba is… Na de mindegy, talán végleg elmúlnak a sanyarú napok, a vulkán és a kedélyek is megnyugszanak, aztán szép lassan minden visszazökken a régi kerékvágásba. Én mindenesetre vasárnap délután magamhoz vettem az MTO-t és leballagtam a kertbe fotózgatni. Az idő is szép volt, a légköri páratartalom is elfogadható képet mutatott, a forgalom pedig egyenesen pazarnak ígérkezett.
|
 |
Már az elején sikerült becserkészni egy ritkaságot, a pakisztáni légitársaság Boeing B777-esét. A gép hasán a hatalmas felirat már messziről elárulta az utasszállító hovatartozását, egy kis netes kutakodás után pedig az is kiderült, hogy a PIA (Pakistan International Airlines) számos európai nagyvárosba jár a nagyhatótávolságú flottáját alkotó B747-es és B777-es típusokkal. Éppen ezért hajlok arra, hogy más, hazai spotterek gyakrabban találkoznak a PIA gépeivel a légtérben, Kecskemét felett azonban én most először akadtam össze egyikükkel |
 |
Közvetlenül a pakisztáni Boeing után haladt át az „ősellenség” India egyik meghatározó légitársasága, a Kingfisher Airbus A330-asa. Ilyen masinákat sokszor fotóztam már, a róluk készült képeket publikáltam is a blogon, tehát semmi különlegesség nincs a mostani felvételben, mégis beteszem, hogy ezzel is elősegítsem az indiai-pakisztáni megbékélést :) |
 |
Komolyra fordítva a szót, egy másik „újonc” is lencsevégre akadt ma, mégpedig a Southern Air Transporrt B747-200-as teherszállító Jumbo-ja. Az öreg négyhajtóműves nagyvas az amerikai illetőségű cég cargo flottájának egyik igáslova, az airfleets.net szerint összesen 11 példánnyal rendelkeznek ebből a változatból, míg a 300-as verzióból 3 darab viseli a cég látványos festését |
 |
Egy Air Berlin A330-200-as pár héttel ezelőtt Mártélyon is lencsevégre akadt már, ezúttal azonban egy olyan példányt siekrült lefotózni, melynek nincs a hasán felirat |
 |
Jó szokásomhoz híven ismét a bejegyzés végére hagytam a legérdekesebbet, egy már elég rossz fényviszonyok között elkapott (a minőségért csrébe talán kárpótol a különlegesség) öreg és leharcolt DC-8-ast, melynek a hovatartozása azonban számomra egyelőre ismeretlen. Tény, hogy nem sok ilyen veterán lófrál már az égi országutakon, a megfejtést azonban inkább az Olvasókra hagyom, szóval aki kedvet érez és tudja is a választ, írja meg nyugodtan egy kommentben, hogy kiféle-miféle ez a kecses madár! |
 |
Persze nem csak a fenti masinák jártak ma délután mifelénk, a többi azonban nem volt különösen érdekes, vagy már sokszor írtam róluk, igyekeztem csak az újdonságokat összeválogatni. Ez az utolsó felvétel csak a vulkáni hamu (vagy nem) számlájára írható - egyetlen pozitívumként értékelhető - szép naplemente miatt került ide, a kondenzcsíkot húzó távolodó áthaladó gép pedig inkább csak az okot szolgáltatta :)
Végül de nem utolsósorban PZ Mesternek ezúton is köszönöm a beazonosításokban nyújtott szakmai segítséget! Az erő vele van :)
|
Frissítés:
Újra átnéztema vasárnapi nyersanyagot és találtam két olyan képet, amelyeket méltónak találtam arra, hogy így utólag berakjam a bejegyzés végére:
|
 |
Az Emirates B777-est csak úgy, mert megtetszett... |
 |
A Thomson Airways B767-300ER gépéről kora este, a lemenő nap fényénél készült felvételt pedig azért, mert még nem volt eddig, legalábbis ezen a blogon |
 |
block50 2010.04.27. 08:42:52
www.airliners.net/photo/Air-Charter-Express/Douglas-DC-8-63(F)/1508166/L/
www.airliners.net/photo/Meridian-Airways/Douglas-DC-8-63(F)/1637609/L/
Úgy látom már csak ez a két társaság használja Európában ilyen homogén festéssel.
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.05.28. 21:31:33