Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) A340 (1) a340 (14) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) air france (1) Air France (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) antonov (2) Antonov (1) antonov an2 (1) An 26 (1) an 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) kalitta (1) Kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Egyik szemem sír, a másik meg nevet

2009.10.25. 21:42 :: Dynax 7

Ha csak spotter szemmel nézzük a dolgot, akkor a cseh Aero Vodochody repülőgépgyár ideiglenesen ámde tartósan Kecskeméten állomásozó kétüléses L-159-ese mindenképpen pozitív fejlemény, ha azonban arra gondolok, hogy miért van itt az ALCA, akkor már kevésbé. Az esztétikus festésű BÉRELT kiképző-gyakorló gép ugyanis olyan képesség pótlását próbálja jobb híján egymaga ellátni, mely minden önmagát légierőnek nevező fegyvernemben alapvető SAJÁT erőből megoldott feladat lenne…

 

Úgy tűnik a Magyar Légierőben valamiért mostoha sorsra jutnak a sugárhajtású katonai kiképző és gyakorló repülőgépek. Anno ugyanis az L-29 Delfin flotta is váltótípus nélkül tűnt el hirtelen a szolnoki bázisról, most pedig félő, hogy az egykori NDK felszámolt repülőcsapatainak örökségéből származó L-39 Albatrosok is hasonlóan nagy űrt hagynak maguk után. Az Aero Vodochody eme sikertípusából az 1990-es években szolgálatba állított 20 példányból ugyanis már csak néhány darab van repülőképes állapotban, ezek naptári üzemideje is kifut hamarosan, így kicsiny, századnyi erőt képviselő légierőnk ez év végére gyakorlatilag nagysebességű kiképző és gyakorló gépek nélkül marad…

Az L-29 Delfin típusból mindössze két példány maradt az országban. Az egyik Szolnokon, míg a másik Kecelen csodálható meg. A jó műszaki állapotban lévő repülőgépeket az 1980-as évek elején kótyavetyélte el az akkori honvédelmi vezetés, így a légierő több mint egy évtizedig nem is rendelkezett sugárhajtóműves kiképző és gyakorló repülőgépekkel
Az ex-NDK-s L-39-esek másfél évtizednyi szolgálat után tűnnek el a légierőből. A gépek egy része már nincs is az országban, azokat visszavásárolta a gyártó cég, érdekes módon nekik megéri őket felújítani és értékesíteni. Ezzel szemben a Magyar Légierő számára valamiért ismét nem fontos a típus által biztosított képesség megtartása vagy pótlása…
Felszállás előtt a pályán gurul az egyik átfestett L-39ZO Albatros
A Lion Effort 2009 hadgyakorlaton még repült ez a példány
Repülésre váró MiG-29-esek sora mögött gurul a zónában a feladatról visszatérő Albatros. Hamarosan mindkét típus már csak az emlékeinkben él majd
A Szolnoki Repülőmúzeumban még eredeti festéssel látható az egykori NDK egykori légierejének egykori L-39-ese. A felségjel csalóka, ezt a példányt nem állította rendszerbe a Magyar Légierő
Egy fecske nem csinál nyarat… Az eleve kétüléses L-159B, illetve az átépített L-159T1 típusú repülőgépek kiválóan kiegészíthetnék a 14 gépes JAS-39 Gripen flottát, azonban egyelőre nem történt érdemi lépés az olcsón beszerezhető korszerű gépek megvásárlására

 

Jó lenne azt hinni, hogy hamarosan az egyedül itt árválkodó L-159-es mellé több másik is érkezik, egyelőre ennek azonban semmi jele. Addig is marad az egyébként igen szép, esztétikus festésével a szürke harci gépek közül látványosan kilógó cseh tulajdonú gép fotózása. Hogy a sok kesergés után valami spotterkedés is legyen ebben a bejegyzésben - ha már erről szól a blog - íme egy galéria a kecskeméti bázis környékén elcsípett L-159 ALCA-ról.
 

komment

Címkék: delfin alca huaf albatros kiképző gyakorló l39 l159 l29 aerovodochody

süti beállítások módosítása