Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) air france (1) Air France (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) antonov (2) Antonov (1) antonov an2 (1) An 26 (1) an 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) Szuhoj (1) szuhoj (2) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Ferihegy anno - 1987

2010.01.23. 20:16 :: Dynax 7

1985. november 1. kétségtelenül mérföldkő volt a magyar közforgalmi repülés történetében, hiszen ekkor adták át Ferihegy 2-es terminált, ahogy ma ismerjük a 2A-t. Számomra pedig - alig tíz évesen - 1987-ben volt a mérföldkő, amikor szüleim és nagyszüleim társaságában hosszabb időre is ellátogattunk az akkor még nagyon high tech épületnek ható terminál kilátó teraszára. Sajnos én akkoriban még nem fotóztam, csak ámultam és bámultam, szerencsére azonban Édesapám igen, így fennmaradt néhány másoknak talán csak érdekes, számomra azonban értékes felvétel abból a ma már nagyon távolinak tűnő világból. Ferihegy anno, 23 év távlatából!
 
Furcsának tűnhet, hogy mi ebben az egész repülőtér látogatósdiban a nagy szám, amikor napjainkban igen széles körben elterjedt a légi közlekedés, a fapadosok révén pedig szinte vonatjegy árban lehet utazgatni szerte Európában. A 80-as években azonban nem így volt, a repülés élménye akkoriban sokkal kevesebbek kiváltsága volt, egy olyan, vidéki kisvárosban felnövő gyerek számára mint én, pedig egészen egyszerűen a hihetetlen csodák világa. Bácsik és nénnik, akik nagy kofferekkel indultak valahová messzire, búcsúzkodó családtagok gyűrűjében büszkén vártak a becsekkolásra, miközben én annak is nagyon örültem, hogy a teraszról megbámulhattam a gyönyörű gépeket. Akkoriban túlzás nélkül ünnepnek számított a repülés, melyre hosszasan készültek és utána sokáig meséltek róla... Most viszont meséljenek a majd negyedszázados képek!
 

A meseszép Tu-154-est már akkor is névről ismertem, és némi félelemmel ugyan de iszonyatosan vágytam rá, hogy egyszer én is a fedélzetén utazhassak valahová. Ez kilenc évvel később adatott csak meg egy rodoszi nyaralás alkalmával, felejthetetlen élményt jelentve számomra

Fotó: Temesvári Jenő

A régi MALÉV festésű "Nagyvas" és kisebb testvére a ma már jóformán csak múzeumokban látható Tu-134-es

Fotó: Temesvári Jenő

 Érdemes megfigyelni, hogy a jelenlegi általános ferihegyi látképhez képest akkoriban milyen üres volt még a repülőtér, valahogy mai szemmel az egész olyan vidékiesnek hat. Pedig gyerekszememl elképesztően nagynak és forgalmasnak láttam...

Fotó: Temesvári Jenő

 A szocialista ipar remekei: szovjet Tu-154-es és Zsiguli kombi, valamint az NDK-s csúcstechnika, a Barkas

Fotó: Temesvári Jenő

A MALÉV flottáját akkoriban az öreg, csak teherszállításra használt IL-18-asok mellett a képen is látható Tu-134-esek, valamint természetesen a Tu-154-esek alkották. Az azóta is tartó Boeing korszak azonban már közeledett!

Fotó: Temesvári Jenő

A szocialista rendszer lazulását jól példázza, hogy 1987-ben az "imperialisták már a spájzban voltak", az előtérben álló Tuplojevek mögött a pályán ugyanis egy amerikai PAN AM Boeing 727-es figyelhető meg!

Fotó: Temesvári Jenő

Egy aprócska magángép gurul el a SAS légitársaság utasszállítója előtt, a háttérben pedig egy régi szovjet festésű Aeroflot Tu-154-es látható

Fotó: Temesvári Jenő

 

4 komment

Címkék: ferihegy malév tupoljev tu 134 tu 154 pan am

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2010.01.24. 12:33:02

Remek és hangulatos képek!

Én szintén kiskoromtól fogva rajongok a repülésért, de vidéki gyerekként nem nagyon adatott meg Ferihegy meglátogatása.
Aztán 1991-ben néhány napot BP-n töltöttünk a szüleimmel és a testvéremmel, és azt terveztük, kilátogatunk a reptérre is.
Azonban akkor történt az emlékezetes merénylet, és a szüleim jobbnak látták két kisgyerekkel nem odamenni... természetesen igazuk volt, de azóta is sajnálom. :-/

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.01.26. 12:57:20

Jó ez a kis múltidézés! A PanAm régóta járt már ide. 1978-ban kísértünk ki egy tengerentúli rokont, aki B-727-essel repült el innen.

Üdv: Devil

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.01.28. 22:57:13

ez jó volt.
valamelyik képaláírásnál van egy elgépelés. Barcas=Barkas

BX_thomas 2010.10.01. 10:35:38

Egy maléves barkas hétfőn kerül a birtokomba.
süti beállítások módosítása