|
1985. november 1. kétségtelenül mérföldkő volt a magyar közforgalmi repülés történetében, hiszen ekkor adták át Ferihegy 2-es terminált, ahogy ma ismerjük a 2A-t. Számomra pedig - alig tíz évesen - 1987-ben volt a mérföldkő, amikor szüleim és nagyszüleim társaságában hosszabb időre is ellátogattunk az akkor még nagyon high tech épületnek ható terminál kilátó teraszára. Sajnos én akkoriban még nem fotóztam, csak ámultam és bámultam, szerencsére azonban Édesapám igen, így fennmaradt néhány másoknak talán csak érdekes, számomra azonban értékes felvétel abból a ma már nagyon távolinak tűnő világból. Ferihegy anno, 23 év távlatából! |
|
Furcsának tűnhet, hogy mi ebben az egész repülőtér látogatósdiban a nagy szám, amikor napjainkban igen széles körben elterjedt a légi közlekedés, a fapadosok révén pedig szinte vonatjegy árban lehet utazgatni szerte Európában. A 80-as években azonban nem így volt, a repülés élménye akkoriban sokkal kevesebbek kiváltsága volt, egy olyan, vidéki kisvárosban felnövő gyerek számára mint én, pedig egészen egyszerűen a hihetetlen csodák világa. Bácsik és nénnik, akik nagy kofferekkel indultak valahová messzire, búcsúzkodó családtagok gyűrűjében büszkén vártak a becsekkolásra, miközben én annak is nagyon örültem, hogy a teraszról megbámulhattam a gyönyörű gépeket. Akkoriban túlzás nélkül ünnepnek számított a repülés, melyre hosszasan készültek és utána sokáig meséltek róla... Most viszont meséljenek a majd negyedszázados képek! |
|
|
A meseszép Tu-154-est már akkor is névről ismertem, és némi félelemmel ugyan de iszonyatosan vágytam rá, hogy egyszer én is a fedélzetén utazhassak valahová. Ez kilenc évvel később adatott csak meg egy rodoszi nyaralás alkalmával, felejthetetlen élményt jelentve számomra
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
A régi MALÉV festésű "Nagyvas" és kisebb testvére a ma már jóformán csak múzeumokban látható Tu-134-es
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
Érdemes megfigyelni, hogy a jelenlegi általános ferihegyi látképhez képest akkoriban milyen üres volt még a repülőtér, valahogy mai szemmel az egész olyan vidékiesnek hat. Pedig gyerekszememl elképesztően nagynak és forgalmasnak láttam...
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
A szocialista ipar remekei: szovjet Tu-154-es és Zsiguli kombi, valamint az NDK-s csúcstechnika, a Barkas
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
A MALÉV flottáját akkoriban az öreg, csak teherszállításra használt IL-18-asok mellett a képen is látható Tu-134-esek, valamint természetesen a Tu-154-esek alkották. Az azóta is tartó Boeing korszak azonban már közeledett!
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
A szocialista rendszer lazulását jól példázza, hogy 1987-ben az "imperialisták már a spájzban voltak", az előtérben álló Tuplojevek mögött a pályán ugyanis egy amerikai PAN AM Boeing 727-es figyelhető meg!
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
Egy aprócska magángép gurul el a SAS légitársaság utasszállítója előtt, a háttérben pedig egy régi szovjet festésű Aeroflot Tu-154-es látható
Fotó: Temesvári Jenő
|
|
Leadfoot 2010.01.24. 12:33:02
Én szintén kiskoromtól fogva rajongok a repülésért, de vidéki gyerekként nem nagyon adatott meg Ferihegy meglátogatása.
Aztán 1991-ben néhány napot BP-n töltöttünk a szüleimmel és a testvéremmel, és azt terveztük, kilátogatunk a reptérre is.
Azonban akkor történt az emlékezetes merénylet, és a szüleim jobbnak látták két kisgyerekkel nem odamenni... természetesen igazuk volt, de azóta is sajnálom. :-/
Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.01.26. 12:57:20
Üdv: Devil
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.01.28. 22:57:13
valamelyik képaláírásnál van egy elgépelés. Barcas=Barkas
BX_thomas 2010.10.01. 10:35:38