Az előző posztokban elkövetett kesergés, és a méltatlanul elkótyavetyélt magyar MiG-29-es flotta ihlette tényfeltáró dokumentarista képi nyafogás most egy kicsit szünetel, ezúttal ugyanis egy jelenleg is üzemképes példány bemutatása következik. Kicsiny légierőnk megmaradt Fulcrum-jai közül a 10-es oldalszámú gép az egyik nagy túlélő, legalábbis eddig sikeresen megúszta a "rekettyés" vendégszeretetét. Legutóbb a hajtóművező helyen sikerült lencsevégre kapni az együléses vasmadarat, talán ez a tény is reményt ad arra, hogy még egy pár hónapig a légtérben is láthatjuk ezt az egykor szebb napokat megélt harci gépet. | |
Ez a felvétel 1998-ban készült, jól látható, hogy akkoriban a piros 10-es - többi társához hasonlóan - még a gyári orosz festést viselte. A pilóta már - a kopott orrkúpjáról is könnyen beazonosítható - gépben ül, a felszállás előtti ellenőrzéseket végzi, miközben a műszaki személyzet egyik tagjával a vezetéken csatlakoztatott kommunikációs rendszer segítségével tartja a kapcsolatot. Egy másik műszaki eközben a főfutónál munkálkodik | |
Ez a kép számomra az egyik legkedvesebb a 10-es Fulcrumról. Bár az eredeti "klasszikus orosz" MiG-29-es kamuflázs nekem jobban tetszett, a kétszínű NATO standard szürke álcázófestés is jól mutat a gépen. Az oldalszám itt már sötét tónusú | |
Jellegzetes "füstölős" felvétel a leszálláshoz készülődő 10-es oldalszámú "Nagyvasról". Az RD-33-as egyik legnagyobb hátránya, hogy a gázkar bizonyos állásaiban messziről is jól láthatóan füstöl | |
Idei felvétel a gyakorlásra szolgáló rakétaimitátorral felszerelt, 2960535158 gyári számú együléses harci gépről | |
Készültségi géppár gyakorló bevetésről visszatérőben a kecskeméti repülőtér közelében. A 16-os oldalszámú gép azóta már a Jurassic Parkban várja sorsa jobbra fordulását | |
Furcsa perspektívából látható az éles R-73-as infravörös önirányítású légiharc rakétákkal és has alatti üzemanyag póttartállyal felszerelt készültségi gép | |
Friss felvétel a hajtóművező helyen álló 10-esről. A repülőtér szélén elhelyezkedő objektumban zajlanak a gépbe beépített RD-33-as hajtóművek földi próbái, a javítás vagy a csere utáni beszabályozások | |
Eddig az alábbi magyar Fulcrumokról emlékeztem meg képes bejegyzések segítségével: - 16-os együléses (Jurassic Park) - 17-es együléses (balesetben megsemmisült) - 19-es együléses (Jurassic Park) |
|