Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) antonov (2) Antonov (1) antonov an2 (1) An 26 (1) an 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Szuhojok, MiG-ek és az Antonov - keleti típusparádé Sliac-on

2012.09.01. 15:28 :: Dynax 7

Manapság az európai repülőnapok többségén sajnos már alig találkozhatunk az egykori keleti blokkból származó repülőgéptípusokkal, idén azonban Szlovákiában ismét randevút adtak egymásnak a lengyel Szuhojok és a szlovák illetve orosz MiG-ek, kiegészítve olyan érdekességekkel, mint az An-12 vagy a Mil helikoptercsalád tagjai, hogy a cseh és lengyel típusokról már ne is beszéljünk. A Spotter Blogger a sliaci SIAF 2012 airshowt megelőző csütörtöki érkező- és a pénteki gyakorló napon vett részt.

Csütörtökön a szerbiai Batajnicáról érkezett vissza Sliacra a rendkívül elegáns kétüléses MiG-29M2 Fulcrum, mely a SIAF 2012 airshow egyik legkülönlegesebb vendége volt. Az alapváltozatnál lényegesen fejlettebb típus jó eséllyel pályázik néhány hagyományosan oroszbarát közel-keleti és afrikai ország légierejének megrendelésére, de igazság szerint az Orosz Légierőben is lenne helye a potens vadász-bombázónak

A pénteki gyakorló napon felszálláshoz gurul ki az egyik legújabb Fulcrum alváltozat. A típusról egy külön blog bejegyzésben további képeket is publikálok majd

A közép-európai térségben egyedül a lengyelek tartják még szolgálatban a Szu-22M4 Fitter felderítő és csapásmérő repülőgépeket. A változtatható szárny-nyilazású típus három példánya szállt le 2012. augusztus 30-án a tavaly felújított sliaci betonra

Érkezéskor még üzemanyag póttartály is volt a gépek szárnyai alatt

Felszállási engedélyre vár a két lengyel Szuhoj a betonon. Fülsiketítő hangorkán kíséretében, forszázs használatával, párban szálltak fel a "nagyvasak" 

A pénteki gyakorlás során zömmel alacsonyan, szoros kötelékben, szűken fordulóztak a bázis felett a Szu-22-esek

Impozáns harci gép a fegyverfelfüggesztési pontokkal gazdagon felszerelt Fitter. A Magyar Légierő egykori Szu-22M3-as csapásmérői, melyek akár négy tonna fegyverzetet is képesek voltak hordozni ma már a múzeumokban és a pápai Jurassic Parkban rozsdásodnak

A tekintélyes fegyvermennyiséggel, alacsony magasságon és nagy sebességgel támadni képes Szu-22-esek napjainkban is komoly harcértéket képviselnek, nem véletlenül maradtak a jóval korszerűbb MiG-29-esek és F-16-osok mellett is szolgálatban Lengyelországban 

A MiG-29M2 Fulcrum harci repülőgép prototípusát kísérő Antonov An-12-es szállítógép szintén kuriózumnak számít mifelénk. A törzsön felfestett jelvény azt mutatja, hogy az öreg négymotoros a MiG-eket gyártó konzorcium szolgálatában áll

Leszálláshoz siklik be az "orosz Hercules"

Forszázst kapcsol a házigazdák légierejének egyik MiG-29AS harci gépe. A szlovák spotterektől beszerzett információk alapján északi szomszédunk is komoly kihívásokkal küzd a honvédelem területén, általában ugyanis mindössze 3-4 Fulcrum üzemképes egyidejűleg a 12 gépes flottából és a gyakorló repülések száma is meglehetősen alacsony...

Párban gurulnak leszállás után a gyakorló légiharcot vívó szlovák MiG-29-esek, a háttérben pedig az orosz An-12-es látható. A zónában mindössze három helyi Fulcrum volt látható, a készültségi gépekkel együtt tehát feltehetően maximum öt üzemképes példánnyal rendelkeztek a repülőnap idején

A II. Világháború idején lezajlott "szlovák nemzeti felkelés" évfordulós ünnepségei kapcsán látványos díszfestést kapott az egyik L-39 Albatros is. A frissen átfestett gép pénteken repült át a trencsényi repülőtérről Sliac-ra

Mivel mi gazdag ország vagyunk, ezért már réges régen kidobtuk L-410-es könnyű szállító gépeinket, a szlovákok azonban még üzemben tartják a hasznos kis kétmotorost...

Ahogy a lengyelek is a sokoldalú PZL M28 Bryza gépeiket

Leszálláshoz készülődik a Team Orlyk kötelék egyik PZL-130-as gépe. Mint az a képek alapján is megállapítható, igen erőteljes volt a lengyel részvétel a sliaci repülőnapon

Kutató-mentő szerepkörben alkalmazott szlovák Mi-17-es. Helikopterek terén északi szomszédaink jobban állnak mint mi, de például a szállítógépeket tekintve hasonlóan siralmas a helyzet mint nálunk

És ha már az egykori keleti blokk gépeiről szól ez a bejegyzés, akkor ne feledkezzünk meg az egykori Szovjetunióban gyártott de magyar lajstromban lévő Liszunov Li-2-esről sem, mely ráadásul az utolsó hazai, MALÉV színeket viselő utasszállító gép

A repülőnap többi résztvevőjéről egy másik blog bejegyzésben emlékezem majd meg, illetve ígéretemhez híven a MiG-29M2-ről is publikálok majd még néhány felvételt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: antonov sliac fulcrum mi17 fitter szu22 mig29m2 an12 siaf2012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása