![]() |
Jogos lehet a találgatás, hogy talán rosszat álmodtam, vagy valamilyen újfajta drogot használok, esetleg túl sokat ittam, a tények azonban távol állnak ettől :). Tényleg zöld erdőben (na jó, kicsit már sárgul) jártam, Kecskeméten az arborétum ugyanis valóban erdő jellegű és a változatosság kedvéért megint áthaladóztam. A lakásunkhoz közeli füvészkertben találtunk ugyanis egy újabb játszóteret, ahol a Kisfiam a Feleségem felügyelete mellett nyugodtan tud hódolni a 14 hónapos gyerkőcök kedvenc hobbijainak (úgymint hinta, homokozó és csúszda), míg én a családi idillben tudok kattintgatni, ha éppen arra jár valami. Márpedig hosszú tömött sorokban jönnek a merevszárnyúak, köztük igen érdekes madarak is. |
Tegnap már napközben is ki-kitekintgettem az irodám ablakából, hátha ismét kedvez a szerencse időjárásilag. Az eget fürkészve elégedetten konstatáltam, hogy viszonylag páramentes az idő, így délután akár egy kis spotterkedés is összejöhet. Egy ideje már viszonylag gyakran eljárunk az arborétumban található játszótérre, a szép, igényesen kialakított környezet az egész családnak elnyerte a tetszését. Munka után bringára is pattantunk, így fél öt után már kint is voltunk a vadászterületen. Kisfiam azonmód birtokba is vette a hintát, én pedig összeszereltem az MTO-t. Egyelőre (megfelelő gömbfej hiányában) még kézből fotózok Misával, így sajnos 400-as, sőt leginkább 500-as ISO értéket kell használnom a megfelelő (legalább 1/1000) záridő elérése érdekében. Ennek megfelelően némi zaj felfedezhető a képeken, de különösebben nem zavar. Lesz ez még jobb is, töretlenül hiszek benne. Az alábbi fotók sem azért kerültek a bejegyzésbe, mert annyira jók, hanem mert valamiért érdekesek. A nagyobb és jobb minőségű képek a galériában megtekinthetőek.
![]() |
Az elmaradhatatlan Emirates Boeing 777-300-as. A változatosságot most a törzs alsó részén lévő piros helyzetlámpa megvillanása biztosítja. Meglepően alacsonyan érkezett a "triple seven", szerintem a szokásos 10-11.000 méter helyett max. 8-9.000 méteren lehetett |
![]() |
Egy másik, tőlem kissé keletebbre haladó nagyvasat ezúttal nem alulról, hanem inkább oldalról sikerült lefényképezni. Naná, hogy ez is Emirates! |
![]() |
A szokásos Emirates dömping mellett lencsevégre akadt néhány ritkább vasmadár is. A felvételen az ománi nemzeti légitársaság, az Oman Air egyik Airbus A330-200-asa látható. Némi pára azért volt a magasabb légrétegekben... |
Hamarosan megpróbálkozom az egylábú állvány bevetésével is, hátha tudom csökkenteni az ISO-t és a zajt. Kolbolával ellentétben én úgy érzem, hogy a sok gyakorlás ellenére még mindig messze nem értem el az MTO optikai képességeinek határát, van hova fejlődni és csiszolni a technikát. Általában a középre súlyozott fénymérési módot és +2/+3 expozíció korrekciót alkalmazva fotózok, kíváncsi leszek mennyit javul majd a képminőség az egylábúval, kevesebb ISO-val és korrekcióval, esetleg kipróbálva a mátrix, illetve a spot mérést is. Igaz ehhez nagyon pontosan kel majd célozni :). Hamarosan beszámolok a fejleményekről.
![]() |
Az 1967-ben alapított Monarch Airlines flottájában több más típus mellett jelenleg mindössze két A330-200-as van (forrás: wikipedia), ezek közül sikerült az egyiket lefényképezni. Az elsősorban charter utakra specializálódott brit cég színpompás festésű gépeiről eddig még nem rendelkeztem saját fotóval. A meghatározásban ismét a blog "contrail ügyi" szakmai tanácsadója, Pa-Zo mester volt a segítségemre, ezúton is köszönöm |
A bloghoz tartozó galériába feltöltöttem néhány nagyobb méretű, jobban sikerült képet is, az alábbi linken megtekinthetőek >>>