Bevallom töredelmesen, hogy az elmúlt hetekben erősen rákattantam a légterünkben rendszeresen megforduló arab légitársaságok gépeire. Mindig is vonzott a misztikus kelet varázsa, az ezeregyéjszaka meséi és az ehhez kapcsolódó kultúrkör. Ebbe újabban beletartoznak a hazánk felett áthaladó arab légitársaságok színpompás festésű gépei is, melyeket nap mint nap látok MTO-Misa tükrén keresztül. Az Emiratesről már ömlengtem egy bejegyzésnyit, következzen most egy másik kedvencem, az Etihad Airways. |
Mindezidáig én sem tudtam túl sokat – azon kívül, hogy léteznek és szép, cizellált festésűek a gépeik - a fent nevezett társaságról, azonban kicsit utána néztem viselt dolgaiknak és érdekes dolgok derültek ki. Legelőször például az, hogy a honlapjuk szerint Ők az Egyesült arab Emirátusok nemzeti légitársasága és nem a lényegesen nagyobb és ismertebb Emirates. Hmmm, erre mondják, hogy meglepő, bár arabuséknál szerintem ennél vannak furább dolgok is.
Egyik kedvencem ez a kép, egyrészt mert a viszonylag kedvező légköri viszonyoknak köszönhetően egész jól sikerült, másrészt pedig mert az amúgy is a szívemhez közel álló A340-es típust ábrázolja. Életem eddigi egyetlen, interkontinentális utazását ugyanis éppen egy ilyen típus fedélzetén tettem meg, konkrétan a Swiss A340-300-asával. Remélem egyszer az Etihad is összejön… |
A cég központja nem a térség kereskedelmi és turisztikai központjának számító Dubai-ban van, hanem Abu Dhabiban, ami az emirátusok politikai fővárosa. Az elmúlt öt évben több mint 17 millió utast szállítottak el a jelenleg már 57 célállomásból álló hálózatukon. Ez a szám amúgy folyamatosan bővül, például bekapcsolják Athént és Chicago-t is a rendszerbe. Mondanom sem kell, hogy Ferihegyre az Etihad gépei sem járnak...
A többi hasonló kategóriás légitársasághoz hasonlóan a fedélzeten igazi luxust kínálnak, a turista osztály is simán elmenne máshol business class-nak. A luxus feelinget amúgy a gépek külső festése is tükrözi, különösen díszes a függőleges vezérsík, de nem spóroltak az arany szín használatával máshol sem. Tudom, a fapadosok korát éljük éppen, ettől függetlenül valamiért mégis prosperálnak az igényesebb cégek is.
Újabb Etihad gép Kecskemét felett, ha minden igaz egy A330-200-as (a blog állandó szakértője, Pa-Zo segítségét kértem a pontos beazonosításhoz) |
Az Etihad flottáját elnézve bátran kijelenthetjük, hogy európai pártiak, a géppark gerincét ugyanis az Airbus produktumai alkotják. Vannak keskenytörzsű, kis és közepes távolságokra használt típusok is, jelesül az A319-es (2 darab) és az A320-as (10 darab), ugyanakkor a derékhadat a nagyvasak alkotják. A330-asból 16 darab gazdagítja a flottát, míg a hosszított törzsű A340-600-as óriásokból is futotta 5 darabra emírék véres verejtékkel összegályázott vagyonkájából. A kakukktojás kategóriában szerepel még néhány Boeing B777-es is, a mindössze 5 darabos állomány beszerzése a lényegesen nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló hasonló A330-asok mellett érdekes, gondolom inkább politikai döntés volt venni a jenkiktől is néhány madarat…
Kecskemét felett általában a késő délutáni órákban tűnik fel az Etihad hosszított törzsű, impozáns A340-600-asa |
Gondolom kicsit unalmas már ez a sok áthaladós iromány, azonban van egy rossz hírem, lesz még néhány :)