Persze azért nem fenékig tejfel az élet, hiszen így már 14-es a fényerő, ezért az ISO értéket is fel kellett tekernem 640-re, illetve 800-ra. Ettől függetlenül a nagy optikai felbontás miatt jó minőségűek lettek a képek, ehhez azért az is kellett, hogy a felvételek készítésének idején viszonylag jók voltak a légköri viszonyok. A másik hátrány a látószög (1400 mm esetén a 116 mm-es átmérővel számolva mindössze 4,74 fok) csökkenéséből fakad, nem egyszerű megtalálni a gépeket. Ezúttal – okulva a múltkori állványos bénázás keserű tapasztalataiból – már eleve kézből próbálkoztam, 1/1250, illetve 1/1600 záridőkkel. Alapvetően elégedett vagyok a végeredménnyel, igaz hangsúlyoznom kell, a saját fejlődésem (főleg a manuál fókusz kezelésében) és a zsákutcának bizonyult állványom elhagyása mellett a légköri viszonyok is kedveztek ezen a napon.
![]() |
Büszkén mutatja a hasán a feliratot a Kingfisher Airlines A330-200-asa Kecskemét felett |
Feltöltöttem a galériába néhány képet, természetesen a MALÉV Boeing 737-esét ábrázoló felvétel nem tekinthető igazi contrail spotter felvételnek, hiszen nem áthaladó, hanem Ferihegy felé tartó, leszálláshoz készülődő gépet ábrázol. Ettől függetlenül, ha már a játszótér felé járt, úgy gondoltam lekapom Misa segítségével.
![]() |
Igazán egzotikus nagyvas a Qatar Airways A340-600-asa. Szó szerint házhoz jönnek a különleges gépek, valahol ez az áthaladózás egyik legnagyobb varázsa számomra |
A galériában még több kép, még nagyobb méretben is megtekinthető >>>