 | A kis, ázsiai városállam jó példa arra, hogy nem a méret a lényeg, hanem a szerencsés adottságok tudatos kihasználása hozza meg a várt eredményeket. Az egykori brit gyarmatból napjainkra a világ egyik legfejlettebb és leggazdagabb önálló államává váló Szingapúr az ország méreteihez képest hatalmas és ami legalább ilyen fontos, ultramodern repülőgép flottával rendelkezik, így nem meglepő, hogy a térségben komoly piaci részesedésre tett szert. |
A Singapore Airlines jogelődjét 1947-ben alapították, jelenlegi központja a városállam high tech központi repülőterén, a Changi Airport-on van. A cég a Star Alliance szövetség tagja. 35 ország 61 célállomására kínálnak saját repülőjegyeket, de a partner cégek segítségével ennél lényegesen magasabb a csatlakozási lehetőségek száma. |
 |
Az impozáns Boeing 747-400-as típusból az Airbus A380-asok megjelenése elelnére is még szolgálatban áll 20 példány. A képen látható Jumbo-t 2008 nyarán kaptam lencsevégre a londoni Heathrow-n. A Singapore Airlines gépeinek festése visszafogott, mégis elegáns |
 |
Sajnos nem túl jó minőségű ez a fotó, nagyon párás volt a levegő amikor fényképeztem, de a fontossága miatt mégis úgy gondoltam, helye van ebben a bejegyzésben. A felvételen ugyanis a 66 tagú szingapúri B777-es flotta egyik tagja látható London belvárosa felett. A kéthajtóműves "Tripple Seven" alkotja a Singapore Airlines összesen 121 darab repülőeszközből álló gépparkjának gerincét |
 |
A zászlóshajó, a flotta büszkesége, az Airbus A380-800-as. A Superjumbo 11 példánya már szolgálatban áll, de várhatóan tovább bővül majd a számuk. A fotót 2010 júliusában készítettem a Szingapúr - London járatot teljesítő, leszálláshoz készülődő gépről |
 |
Hazánk felett is rendszeresen áthaladnak a SIA óriásgépei, ezt a példányt a STEIN-TEGRI útvonalon fotóztam le az MTO-val. A szingapúri A380-asok rendszeresen megfordulnak Londonban, Párizsban, Zürichben, Sidneyben, Melbourneben, Tokióban és Hong Kongban |
A Singapore Airlines 2007. október 17-én, többszöri időpont módosítás után vehette át első Super A380-asát. A gép az első menetrend szerinti járatot 2007. október 25-én teljesítette. A Superjumbo 455 utassal a fedélzetén Szingapúrból repült az ausztráliai Sidneybe. A repüléstörténeti jelentőségű első útra már jóval korábban eladták az összes jegyet, a befolyt 1,25 millió dolláros bevételt pedig jótékonysági célokra fordították. Az európai Airbus óriásgépe a konkurens amerikai Boeing 747-es típusát váltotta le azóta több útvonalon is. |  |
A SIA eddigi legjobb éve a 2007-es pénzügyi évben volt, ekkor ugyanis átlagosan 80% feletti kihasználtsággal repültek a gépei, miközben több mint 19 millió embert szállítottak a világ különböző nagyvárosaiba. A vállalkozás fejlődése töretlen, a világgazdasági súlypontok áthelyeződését elnézve pedig várhatóan még jelentősebb piaci részesedésre tesz majd szert a jövőben. |
|
 |
 |