![]() |
Pár héttel ezelőtt írtam össze először azt a listát, hogy milyen légitársaságok mely típusaival repültem eddig életem során, sőt azt is, hogy mikkel szeretném gyarapítani a sort. Nem mintha olyan bő lenne az eddigi lista, de legalább felidéztem az emlékeimet. Aztán teljesen véletlenül adódott egy kétnapos németországi utazási lehetőség is a héten, ráadásul átszállásos megoldással, így összesen négyszer repülhettem. Hab a tortán, hogy mindezt négy eltérő típussal, ezek közül három (A320, A321 és ERJ 195) még hiányzott a "trófeák" közül! Jöjjön hát a képes útinapló és a végén az ominózus lista, mely remélem jócskán gyarapszik majd még! |
A mostoha decemberi időjárás nem igazán kedvez a spotterkedésnek, nincsenek repülőnapok és hadgyakorlatok sem, sőt az áthaladózás is lehetetlen a vastag felhőzet miatt. Ha azonban útra kel az emberfia, akkor a polgári repülőtereken akadhat néhány exponálási lehetőség, ha nem is éppen ideális körülmények közepette. Történ ugyanis, hogy Kölnben támadt dolgom, az utazásomat megszervező cég pedig az idő rövidsége miatt a közvetlen járatra már nem tudott jegyet szerezni, maradt az átszállásos megoldás. Én ezt persze cseppet sem bántam, főleg, hogy eddig még nem volt szerencsém sem a Lufthansa járataihoz, sem a müncheni légikikötőhöz. | |
![]() |
|
Már Ferihegyen megkezdtem a pixelgyártást, a nyitott terasz azonban zárva volt, így csak a terminál üvegfalán keresztül hódolhattam szenvedélyemnek. Látnivaló pedig akadt bőven, hiszen az előző napon leesett hó szép fehér köntösbe bújtatta a repülőteret, látványos fotótémát kínálva | |
![]() |
|
Az indulásra készülő 737-es körül elolvadt ugyan a hó, a gépet előkészítő műszakiaknak azonban így sem lehet könnyű dolguk... | |
![]() |
|
Az Air France egyik Airbus A319-es gépe gurulás közben | |
![]() |
|
A British Airways A321-ese átvág a még le nem takarított hómezőn | |
![]() |
|
Én ezzel az Embraer ERJ 195-össel indultam Münchenbe. A gépet az Augsburg Airways üzemelteti, de valójában ez egy Lufthansa járat. A típusnak örültem, a kabinbelsőben tapasztalható zajszintnek azonban kevésbé... | |
![]() |
|
Münchenben már csak hideg volt, hó nem. Itt is a terminálból, üvegen át fényképeztem a pezsgő repülőtéri életet. A "falusias" hangulatú Ferihegyhez képest ez a légikikötő tényleg egy világváros nemzetközi repülőterének benyomását keltette | |
![]() |
|
Volt itt minden, például a regionális forgalomban résztvevő kisebb gépek... | |
![]() |
|
... illetve a transzkontinentális járatokon repülő óriások, jelen esetben egy A340-es (a felvétel a guruló ERJ 195-ös ablakán keresztül készült) | |
![]() |
|
Sőt egy színpompás egyiptomi Boeing is | |
![]() |
|
Másnap Kölnben a késői hazaindulás miatt már csak sötétben tudtam fotózgatni. A fények be is csillantak az üvegen, a hangulat azonban talán lejön a képekről. Leginkább az 50/1.4-es objektívemet használtam, napellenzővel, az üvegre tapadva, így legalább a belső fények nem zavartak. A külsők annál inkább! | |
![]() |
|
Kölben a Konrad Adenaur egykori kancellárról elnevezett repülőtéren azért jóval kisebb volt a forgalom, mint Münchenben, azonban így is akadt látnivaló. A képen egy Germanwings A319-est gurítanak ki a termináltól. Nekem egy A321-es jutott Köln és München között, ez a típus sem szerepelt még a listámon | |
![]() |
|
Végállomás, leszállás! Münchenből késő éjjel ez a 737-es repített Ferihegyre. Nem tartozom a típus rajongótáborába, most sem fogott meg... | |
A bejegyzés végén pedig jöjjön a már beígért jelenlegi lista (UPDATED 2013. 08. 05.): Ami megvolt: - Qatar Airways A340-600 (Kuala Lumpur - Doha) - Qatar Airways B777-300ER (Doha - Kuala Lumpur) - Qatar Airways Airbus A320 (Budapest - Doha) - Qatar Airways Airbus A330-200 (Hong Kong - Doha) - Cathay Pacific Airbus A330-300 (Doha - Hong Kong) - Augsburg Airways Embraer ERJ 195 (Budapest - München) - Lufthansa Airbus A320 (München - Köln) - Lufthansa Airbus A321 (Köln - München) - Lufthansa Boeing 737-300 (Müncen - Budapest) - MALÉV Tu-154B (Budapest - Rodosz) - MALÉV B737-600 (Budapest - Kefalónia) - MALÉV B737-700 (Budapest - Athén) - Swiss Fokker 100 (Budapest - Zürich) - Swiss A340-300 (Zürich - Los Angeles) - Aeroflot Tu-154M (Budapest - Moszkva) - easyJet B737-300 (Budapest - London) - Air Service L-410 (Sármellék) - Hungarian Air Force An-26 Curl (Kecskemét) - British Airways A320 (Budapest - London - Heathrow) - British Airways A321 (London-Heathrow - Budapest) - KLM B737-800 (Budapest - Amszterdam) - Air France A321 (Budapest - Párizs CDG) - Goldtimer Alapítvány Li-2 (Budaörs)
- Emirates A330 Van még tehát bővítési lehetőség, igyekszem, igyekszem :) A bejegyzéshez tartozó galéria ide kattintva érhető el >>> |
|
![]() |
Collingwood 2009.12.20. 17:30:02
Szépek a képek, a listához meg gratulálok. Én is készítettem egy hasonló listát, csak sajnos néhány adat hiányzik. Tudom a repülések dátumait, a légitársaságot (Lufthansa, Southwest, Easyjet), de a gép pontos típusát és a lajstromszámot nem (tudom, hogy a FRA-DFW egy A 340 volt, de hogy azon belül milyen altípus, azt már nem). Utána tudok ezeknek nézni valahol, létezik erre valamilyen adatbázis?
Üdv'
Collingwood
Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2009.12.20. 22:16:34
Collingwood 2009.12.21. 13:55:19
Udv`
Collingwood
Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2009.12.21. 16:40:53
Collingwood 2009.12.22. 21:54:36
Ugyanaznap repultunk vissza Dallasba ugyanezen az utvonalon.
A listám egyelöre a C meghajtómon van, .xls formátumban. Ha sikerul pontosítanom, és bövítenem (ha minden jól megy, akkor a következö 3 hónapban 8 repulés várható), akkor talán közzéteszem valahol.
Udv`
Collingwood