Ezer legyártott példány bármilyen repülőeszközből tiszteletet parancsoló szám, egy több száz millió dolláros utasszállító óriásgépből azonban még inkább lenyűgöző. Az amerikai Boeing büszke is lehet a világszerte széleskörűen elterjedt típusára, az immár legendásnak számító 777-esre, mely túlzás nélkül jelentős hatást gyakorolt a polgári repülésre, hiszen a négyhajtóműves gépek teljesítményét tudja biztosítani mindössze két erőforrás által meghajtva, így költséghatékony megoldást kínál a légitársaságok számára. |
![]() |
A jelenleg 110 darabot számláló 777-es flottájával a típus legjelentősebb alkalmazójának számító Emirates légitársaság A6-EGO lajstromjelű gépének törzsén hatalmas felirat jelzi, hogy az ezredik legyártott "Triple Seven-t" tisztelhetjük a "személyében". Az augusztus 20-án a forróságtól "pezsgő" magaslégtérben áthaladó utasszállító egyébként Dubajból tartott Duisburgba |
Az MSN 35598 gyártási számú 300ER alváltozatú 777-es még szinte vadonat új, hiszen 2012. március 6-án emelkedett először a magasba, az Emirates pedig két héttel később vehette át a gyártótól. |