Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) an 26 (1) An 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

In memoriam MALÉV... (Frissítve)

2012.02.03. 10:45 :: Dynax 7

Ismét egy búcsú, ismét egy jövőkép nélküli állapot a magyar repülés világában. Légierőnk látványos leépülése után immár az egykori nemzeti légitársaság is lehúzta a rolót. Az okokról és a csődhelyzethez vezető útról a médiában már számos cikk és nyilatkozat megjelent, ki-ki eldöntheti, melyik verziót hiszi el. A lényeg azonban az, hogy az egykor szebb napokat is megélt nagyvállalat gépei, pilótái immár a földön rostokolva várják a bizonytalan jövőt, hozzá nem értő politikusok és kizárólag gazdasági érdekeiket néző pénzemberek döntésére várva...

Vajon mi lesz a sorsa a MALÉV színeit viselő 737-eseknek? Többféle forgatókönyv is van, egyrészt mivel zömében lízingelt gépekről van szó, így a tulajdonos visszaveszi a gépeket és eladja másnak, vagy egy esetleges új magyar utód légitársaság állítja ismét szolgálatba őket, legrosszabb verzió szerint pedig a betonon állva rohadnak szét a hosszadalmas csődeljárás évei alatt... (UPDATE: elviszik a gépeket)

Persze jogosan vetődik fel a kérdés, hogy vajon mi szükség egyáltalán nemzeti légitársaságra, minek öntsünk bele milliárdokat, ha amúgy is veszteséges? Hiszen van számos más cég, amelyek nap mint nap járatok tucatjaival kötik össze Budapestet a világ többi nagyvárosával. A Lufthansától a British Airwaysen át a KLM-ig világcégek gépei szállnak le-és fel Ferihegyen, és nyilván a MALÉV által hagyott űrbe is gyorsan benyomulnak majd a konkurensek. Nos a helyzet azért ennél bonyolultabb, hiszen egyrészt már az önmagában hatalmas kár, hogy egy több ezer embernek munkát adó, nagy múltú magyar cégtől kell búcsút vennünk, másrészt egy nemzeti tulajdonban lévő, nemzeti érdekeket szolgáló légifuvarozó vállalat hatalmas lehetőségeket rejt(het) magában. Gondoljunk például csak arra, hogy a megtermelt gazdasági haszon (feltéve, hogy nyereséges a cég) nem vándorol külföldre, ráaadásul a járatok meghatározása, a célállomások bővítése a hazai igényekhez igazodik, a magyar emberek utazási szokásait veszi figyelembe. Ugyanez igaz a diplomáciai, kormányzati utazások megszervezésére is, hiszen ne feledjük, jelenleg nincs magyar kormánygép, a Légierő szállítógépei mellett általában a MALÉV járatait vették igénybe ezekre a célokra is. Persze egy piaci szereplő is sok feladatot átvállalhat ezekből, kérdéses azonban ezek ára, illetve különleges helyzetekben a szolgáltatás elérhetősége (lásd pl. líbiai evakuálás). Ezt a témát lehetne még tovább ragozni, biztos meg is teszik majd sokan, a lényeg azonban ismét csak az, hogy elveszítettünk valamit, ami érték volt és érték is lehetne, ha nem tékozolták volna el.

A Q400-asok beszerzése már elsősorban a gazdaságossági szempontok figyelembevételével történt. Vélhetően hamarabb kellett volna meglépni bizonyos változtatásokat, a Spotter Blogger véleménye szerint sem a flotta méret sem annak összetétele nem volt túl szerencsés a jelenlegi piaci helyzetben

Daliás idők tanúja. Szovjet gyártmányú MALÉV IL-18-as a szolnoki múzeumban. Személyszállítóból lett cargo

Frissítve, visszavett MALÉV gépek sora a shannoni repülőtéren:

http://www.flickr.com/photos/shanair/6816518003/

 

 

1 komment

Címkék: malév

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temesvarijeno 2012.02.03. 13:56:36

A felelősök, akik ilyen állapotba juttatták a Malév-ot, repülhetnének, az új nemzeti légitársasággal tehetnének egy kört a nálunk honos közbeszerzési eljárás után valami lerobbant bangladesi repülő szőnyegen, mert mi legfeljebb csak ilyent tudnánk venni. Landolásukat legalább annyi spotter kísérné figyelemmel, mint amennyien vártuk a Lufthansa A380-as gépének földet érését Ferihegyen.
Hajrá Magyarország!?