Sokan kérdezték már, hogy az áthaladózáson kívül mégis mire jó az 1000 mm-es MTO. Nos, kétségtelen, hogy ez az extrém nagy és fix gyújtótáv például a repülőnapokon nem éppen ideális - hacsak nem messziről akarunk zónát vagy statikot fényképezni - ugyanakkor bizonyos spotterkedési helyzetekben kiváló. Erre mutatok most egy példát.
A hadgyakorlatokon és repülőnapokon legtöbbször használt Sigma EX 100-300/4-es objektívemet hívtam segítségül, hogy bemutassam, milyen perspektívát és nagyítást nyújtanak a különböző gyújtótávolságok. A képeket pusztán átméreteztem, egyéb módon nem korrigáltam őket.
A teszt alanya a bágyadt késő őszi napfénytől szépen megvilágított 19-es oldalszámú együléses MiG-29-es, mely legtöbb társához hasonlóan az aktív szolgálatból kivonva a szabad ég alatt tengeti szomorú életét. Végállomás vagy sem, majd az éppen hatalmon lévő pártokhoz közel álló színesfémkereskedő vállalkozások eldöntik...
Fókusztávolság: 100mm |
Fókusztávolság: 200mm |
Fókusztávolság: 300mm |
Fókusztávolság: 1000mm. Direkt hagytam ferdén a képet, mert így sikerült, és nem akartam módosítással befolyásolni a teszteredményt |
A késő őszi napfény alig pár perc múlva már aranyszínnel festette meg az ütött-kopott gépet |
A teszteredményeket különösebben nem kívánom magyarázni, mindenki szabadon eldöntheti, hogy mit használ és milyen célra. Bővítettem viszont a kecskeméti Jurassic Parkot bemutató galériát két újabb felvétellel, méghozzá a 19-es együlésest és a 28-as kétülésest ábrázoló felvételekkel.
robi 75 2010.01.23. 21:55:03
Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2010.01.23. 21:57:34