A sors ezúttal kegyes volt a hazai spotterekhez, hiszen egy igazán különleges csemegével lepett meg minket. A pardubicei repülőnapon résztvevő bolgár Szuhoj Szu-25 (NATO kódneve Frogfoot azaz Békaláb) csatarepülőgép egyik kétüléses példánya ugyanis oda- és vissza-úton is Kecskeméten szállt le üzemanyag feltöltésre. A Spotter Blogger a hazafelé vezető úton készített fotó sorozatot a ritkaságszámba menő harci gépről. |
 |
Délidőben érkezett a tereptarka "Békaláb", mely egy alacsony áthúzást követően szállt csak le. Levegőben még sosem sikerült bolgár Szu-25-öst fotóznom, így számomra különleges csemege volt "hazai pályán" ez a fotózási lehetőség |
 |
Nyitott futókkal leszálláshoz készülődik a Szu-25UBK Frogfoot. A típus elsősorban Afganisztánban alapozta meg félelmetes hírnevét, de számos más konfliktusban is bevetették |
 |
Ebből a szögből meglehetősen esetlennek tűnik az egyébként marcona csatarepülőgép |
 |
A repülőtér túloldalán a "Lima" állóhelyen tankol a csatarepülőgép, mellette a Bolgár Légierő egyik büszkesége, egy C-27J Spartan szállítógép parkol |
A Bolgár Légierő állományában 1985-ben jelentek meg az első Szu-25-ösök, melyek napjainkban a Brezmer támaszponton állomásoznak. Összesen 36 darab együléses és 4 darab kétüléses csatarepülőgépet szereztek be az elavult MiG-17-esek leváltására. A kelet-európai légierők nagy részére jellemző folyamatos leépülés hatására már csak pár üzemképes gép maradt az egykor jelentős harcértéket képviselő alakulat gépállományából. |
 |
Már csak hab a tortán a Szu-25-ös kíséretében érkező C-27J Spartan szállítógép |
 |
 |