Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) A340 (1) a340 (14) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) an 26 (1) An 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Képek és gondolatok innen-onnan - 2011. április

2011.04.15. 17:40 :: Dynax 7

A tematikus blogbejegyzések mellett a jövőben időnként - egy-egy fotó társaságában - megosztok majd pár, látszólag összefüggéstelen gondolatomat is, mintegy csapongva térben és időben a repülés világában. Pár évvel ezelőtt, amikor különféle magazinoknak írtam cikkeket, mindig zavartak a kötöttségek, a határidők, a karakterszámok és a többi béklyó. A saját blog írása éppen ezektől szabadított meg, arról írok amiről szeretnék, annyit és akkor amikor nekem tetszik. Élek is hát a lehetőséggel, induljon a mostantól havonta jelentkező szabad képi és írásos szárnyalás!

Kezdjük egy aktuális történettel, nevezetesen a Southwest Airlines B737-eseivel. Történt ugyanis, hogy 2011. április elsején az amerikai fapados légitársaság egyik 737-esének törzse a levegőben kilyukadt, nem kicsi riadalmat okozva annak a 118 főnek akik a gépen tartózkodtak. A kéthajtóműves utasszállító szerencsére sikeres kényszerleszállást hajtott végre, a probléma azonban nem is ez, hanem a kizárólag Boeing 737-eseket üzemeltető Southwest Airlines számára a típus egyes alváltozatait érintő repülési tilalom és átvizsgálási kényszer okozta kiesés.

Air to air feeling, de mégsem. A felszállás után emelkedő gépről a fotó 2009. márciusában készült Las Vegasban, ahol a Southwest 737-esei igen gyakori vendégek

A homogén géppark üzemeltetése sok esetben igen előnyös dolog, egy ilyen szituációban azonban inkább hátrányként jelentkezik. Ha pechjük van, akkor az 555 darab 737-es egy része akár hetekig a földön vesztegel majd, ami könnyen végzetes lehet a kiélezett piaci helyzetben, hogy a típussal illetve a légitársasággal szembeni bizalomvesztésről már ne is beszéljünk...

***

2011. április 6-án megérkezett az első, menetrend szerinti American Airlines Boeing 767-es Ferihegyre (továbbra sem vagyok hajlandó használni a repülőtér új nevét), így ezentúl a patinás amerikai légitársaság gépeivel is utazhatunk közvetlenül New Yorkba. A Qatar Airways után ismét egy "nagy név", mely méltónak találta hazánkat arra, hogy felvegye desztinációi sorába. 

Az American Airlines egyik gépének függőleges vezérsíkját ábrázoló fotó Los Angelesben készült, szintén 2009-ben. Szerencsére ilyen felvételt most már idehaza is lehet készíteni!

Reméljük, hogy a tendencia folytatódik és újabb komoly cégek vetik meg lábukat Ferihegyen. Spotter szempontból is jó lenne minél több "nagyvassal" találkozni idehaza, de ami ennél lényegesen fontosabb, hogy növekedjen az utasforgalom és Budapesten keresztül az egész ország jobban bekapcsolódjon a nemzetközi légi "vérkeringésbe"... Az American Airlines-ról egyébként a közeljövőben egy külön bejegyzést is tervezek írni.

***

Szintén áprilisi érdekesség a svéd Gripenek líbiai bevetése. A Szíciliába áttelepülő 8 darab JAS-39 C/D vadászbombázóra értelemszerűen nem azért van szükség, mert nélkülük a NATO erők nem bírnak el Kadhafi légierejével, a dolognak sokkal inkább marketing okai vannak. A típus több tenderen is versenyben van még, a konkurens típusokkal ellentétben azonban éles harci bevetést eddig nem teljesített. A szétbombázott és embargó alatt álló Líbia kiváló "homokzsák" erre a célra, hiszen rizikómentesen kipróbálható a haditechnika, később pedig a különböző katalógusokban és szakkiállításokon lehet hangoztatni, hogy "valódi" háborúban is sikerrel vetették be. Jó példa ez az ügy arra, hogy ma már a harci gépek bevetését is a marketingesek döntik el...

A svéd Gripenről a fotó a 2008-as kecskeméti repülőnapon készült. A skandináv ország gépei a Karakal hadművelet keretében települtek át a Sigonella bázisra

A fentieket támasztja alá az a tény is, hogy a svéd pilóták nem támadhatnak sem légi sem földfelszíni célpontokat, kizárólag önvédelemből tüzelhetnek. Na meg persze a Litening konténerek képességeit kihasználva felderíthetnek. Maradjunk annyiban, hogy érdekes... Annyi előnye viszont mindenképpen van a történetnek, hogy a semleges svédek legalább szereznek némi harctéri tapasztalatot és csiszolhatják a NATO erőkkel történő együttműködési képességeiket is. Jó volna, ha a szintén Gripeneket üzemeltető magyar és cseh légierő szakemberei is profitálhatnának a svédek tapasztalataiból!

 

Szólj hozzá!

Címkék: gripen american airlines southwest airlines jas39

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása