Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) air france (1) Air France (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) An 26 (1) an 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) kalitta (1) Kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Típuskavalkád talján módra

2010.09.20. 19:20 :: Dynax 7

Bár hajlamosak lehetünk azt hinni, hogy a Frecce Tricolori születésnapi airshowja kizárólag a kötelékekről szól, valójában ezen a rendezvényen az Olasz Légierő, azaz az Aeronautica Militare színe-java is bemutatkozott Rivoltóban. Tíz fotó, tíz típus és egy gyors áttekintés a mediterrán térség legmeghatározóbb légierejéről.

Fáklyával emelkedik a "vasaló". A robosztus Panavia Tornado nem tartozik a kedvenceim közé, de be kell ismernem, idén Rivoltóban nagyon látványos programmal lepett meg

A variaszárnyú Tornado egyik fejlesztője és alkalmazója Olaszország. Mindegyik változatot rendszeresítették, a csapásmérő IDS-t, az elektronikai zavaró ECR-t és az elfogó-vadász ADV-t is, ez utóbbi azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A légierő gerincét napjainkban is ezek a nagy harcértékű, még a hidegháborús elvek alapján megalkotott gépek alkotják.

Szárnyvégi Sidewinderekkel késrepülés közben az egyik AMX. Jól megfigyelhető a fix légiutántöltő csonk is

A közös - olasz-brazil - fejlesztésű AMX felderítő és könnyű csapásmérő gépekből napjainkban 4 századnyi áll hadrendben az Aeronautica Militare alakulatainál. Az olaszok számára eredetileg legyártott jóval több mint 100 példányból 66 darabot korszerűsítettek az elmúlt években, ezek például képesek lézerbombákat is bevetni. A Typhoon-ok és a megmaradó Tornado csapásmérők mellett várhatóan még hosszú ideig fontos szerepet kapnak ezek a hangsebesség alatti, de a szárazföldi célpontok ellen kiválóan bevethető, olcsó üzemeltetésű harci gépek.

Erős és nagyon korszerű, ugyanakkor drága és talán kicsit néha túlzás is bizonyos feladatokra a Typhoon. A Tornado-k és az AMX-ek mellett légifölény feladatkörben azonban az öreg kontinens legpotensebb típusát tisztelhetjük benne

Már a jelen és nem csak a jövő az Eurofighter Typhoon az Olasz Légierőben, hiszen az elhúzódó fejlesztési szakasz után immár folyamatos a gépek gyártása és leszállítása az alakulatoknak. jelenleg már több mint 50 példány áll hadrendben, ezekkel váltják ki a lízingelt F-16-osokat és a Tornado-k egy részét is.

MB.339CD a mérges kismadár. Az aprócska kisgép még légiutántöltési képességgel is rendelkezik!

Az Aeronautica Militare alapvető sugárhajtású típusa a hazai gyártású MB339. Kiképzésre és egyes változatai csapásmérésre is használhatóak. Speciálisan átalakított MB.339PAN verzióját használja a Frecce Tricolori bemutatókötelék. Hazai viszonylatban irreálisnak tűnik, de nem kevesebb, mint 78 példány áll szolgálatban még napjainkban is.

A jövő: Alenia-Aermacchi M-346 Master

Az M-346-os egy harci-kiképző-gyakorló, azaz igazi univerzális könnyű katonai gép, az olasz repülőipar remeke. Egyelőre 15 példányra van megrendelés, de nem tartom lehetetlennek, hogy ez a kiváló típus fogja majd leváltani az összes MB339-est és egyszer talán még az AMX-eket is. Harcértékét tekintve messze felülmúlja konkurenseit, az egyhajtóműves Hawk-ot és az L-159 ALCA-t is. A kiváló aerodinamikai kialakítású gépre jellemző, hogy utánégető nélküli hajtóművei ellenére képes átlépni a hangsebességet, azaz szupercirkáló képességgel rendelkezik. Csak halkan jegyzem meg, hogy ideális kiegészítője lenne az amúgy kiváló, de a Magyar Légierőben mindössze 14 példányban rendszeresített JAS-39C/D Gripen típusnak...

Vágyálom a levegőben. A Magyar Légierő kiöregedő An-26-osai helyett a legjobb választás a C-27J Spartan lenne

Siker a légierőnek, siker a repülőiparnak. Az Alenia C-27J Spartan korunk talán legjobb közepes szállítógépe a kéthajtóműves kategóriában. Természetesen az Olasz Légierő is szolgálatba állította 12 példányban, de számos másik ország is megrendelte. A környékünkön is hódít, például a románok és a bolgárok is ezt a típust választották, de várhatóan a többiek is beállnak majd a sorba. Kérdés nálunk hogyan döntenek majd a dilettáns "szakpolitikusok"...

AV-8B+ Harrier II. a statikus soron. Nagyon sajnáltam, hogy ez a típus nem szerepelt a dinamikus bemutatón, igazi kuriózum lett volna a Giuseppe Garibaldiról érkezett harci gép produkciója

Európában nem futott be túl nagy karriert a Harrier, a briteken kívül csak a spanyolok és az olaszok állították szolgálatba. 1994-től összesen 18 példány érkezett, 16 együléses és két kétüléses. Sajnos repülőnapokon ritkán láthatjuk őket, ezért is fájó, hogy még a hazai közönség előtt sem repültek...

Egy elegáns Boeing-767-200-as érkezik a rivoltói bázisra. Ezen a gépen képezik a leendő KC-767A tanker személyzeteket

Az Olasz Légierő összesen négy darab, a B767-200ER utasszállító gép alapjaira épült KC-767A légiutántöltő repülőgépet rendelt még 2002-ben. A gépek átadása elhúzódott, az eddig leszállított példányok a Pratica de Mare támaszponton állomásoznak. Mivel harci gépeik gyakorlatilag mind utántölthetőek a levegőben, ezért a saját tankerek beszerzése logikus lépés volt, jelentősen növeli ugyanis a légierő harcértékét és önállóságát.

Vietnámi hangulat, ahogy a legendás Bell UH-1 Huey Agusta-Bell AB212 típusjelű klónja elcsattogott a fejünk felett

Az Olasz Légierő, a Haditengerészet és a Hadsereg is számos forgószárnyast tart rendszerben a létező legkülönfélébb feladatkörökben. A hazai gyártású típusok mellett amerikai és európai típusok is állományban vannak. Már saját magam is unom az összehasonlításokat, de könyörgöm itthon mikor ébrednek már rá a katonai helikopterek alkalmazásának fontosságára? Utolsó órában vagyunk, a Honvédség maradék forgószárnyasai is dögrováson vannak, sürgős felújításokra és új gépek vásárlására volna szükség!!!

 MD 500 Defender
 
A NATO déli szárnyának erős bástyája Olaszország, és bár őket is érintik a gazdasági megszorítások, légierejük nem csak papíron létezik.
 

 

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.09.20. 19:42:15

Ez az N606TW lajstromú Boeing 767-es tudtommal nem tanker, de az Airliners hozzászólásai alapján többek között ezen képzik a tankerek pilótáit.

Nagyon kerestem rajta az utántöltőberendezést, de nem leltem.

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2010.09.20. 21:18:06

@KGyST: köszi az infót, jogos a két pont! Módosítom is a bejegyzést.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.09.20. 23:44:29

@Dynax 7:
Egyébként amikor bejövetelen volt, A319-nek néztem, kifutáskor 737-nek, csak amikor szálltak ki a katonák belőle, akkor lett gyanús, hogy annak egy kicsit nagy :) A 319 megjött később, de nem a Berlusconit hozta, hanem egy szakállas szivart.