Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) A340 (1) a340 (14) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) An 26 (1) an 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) kalitta (1) Kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Légtérzárlat utáni dömping - FRISSÍTVE

2010.04.25. 22:02 :: Dynax 7

Pár nappal ezelőtt még azon dühöngtem, hogy a vulkáni hamu miatti – véleményem szerint túlreagált – pánikhangulat következtében lezárt légtérben nemhogy áthaladó, de még csak helyi kisgépek sem tűntek fel, a feloldást követően pedig a párás idő nem kedvezett hobbim gyakorlásának… Vasárnap délután azonban elérkezett az igazság pillanata, az időjárás, a fotózási kedv és lehetőség, illetve a forgalom is adott volt egy jó kis áthaladózáshoz.
 

Egy picit visszakanyarodva a légtérzárlathoz, komikusnak tartom, hogy még mindig az a hazai mentalitás dívik, miszerint az a legbiztosabb, ha mindent lezárunk, abból nem lehet baj. Nem csak a repülésben, hanem sok más területen is tapasztalható az a bizonytalanságból és félelemből fakadó gondolkodásmód, mely kritikus helyzetekben a túlreagáláshoz vezet. Jó példa erre a legutóbbi kecskeméti eset is, mikor az itt tartózkodó amerikai MC-130H Combat Talon II gépet nem engedték fotózni (még kerítésen kívülről sem!) a bázis buzgó őrei, pedig manapság, az Interneten százával, sőt ezrével találhatunk ugyanerről a gépről felvételeket. De ez a légtérzár is hasonló volt, hiszen ahelyett, hogy tesztekkel és mérésekkel, ne adj Isten egységes európai irányítással átterelték volna a hamu által nem veszélyeztetett útvonalakra a forgalmat, ehelyett inkább lezártak mindent, „abból nem lehet baj” felkiáltással. Pedig lett baj, csak máshol és máshogyan, hiszen az iparág milliárdos veszteségeket szenvedett napok alatt, ami nyilvánvalóan majd begyűrűzik a többi ágazatba is…
Na de mindegy, talán végleg elmúlnak a sanyarú napok, a vulkán és a kedélyek is megnyugszanak, aztán szép lassan minden visszazökken a régi kerékvágásba. Én mindenesetre vasárnap délután magamhoz vettem az MTO-t és leballagtam a kertbe fotózgatni. Az idő is szép volt, a légköri páratartalom is elfogadható képet mutatott, a forgalom pedig egyenesen pazarnak ígérkezett.

Már az elején sikerült becserkészni egy ritkaságot, a pakisztáni légitársaság Boeing B777-esét. A gép hasán a hatalmas felirat már messziről elárulta az utasszállító hovatartozását, egy kis netes kutakodás után pedig az is kiderült, hogy a PIA (Pakistan International Airlines) számos európai nagyvárosba jár a nagyhatótávolságú flottáját alkotó B747-es és B777-es típusokkal. Éppen ezért hajlok arra, hogy más, hazai spotterek gyakrabban találkoznak a PIA gépeivel a légtérben, Kecskemét felett azonban én most először akadtam össze egyikükkel
 
Közvetlenül a pakisztáni Boeing után haladt át az „ősellenség” India egyik meghatározó légitársasága, a Kingfisher Airbus A330-asa. Ilyen masinákat sokszor fotóztam már, a róluk készült képeket publikáltam is a blogon, tehát semmi különlegesség nincs a mostani felvételben, mégis beteszem, hogy ezzel is elősegítsem az indiai-pakisztáni megbékélést :)
 
Komolyra fordítva a szót, egy másik „újonc” is lencsevégre akadt ma, mégpedig a Southern Air Transporrt B747-200-as teherszállító Jumbo-ja. Az öreg négyhajtóműves nagyvas az amerikai illetőségű cég cargo flottájának egyik igáslova, az airfleets.net szerint összesen 11 példánnyal rendelkeznek ebből a változatból, míg a 300-as verzióból 3 darab viseli a cég látványos festését
 
Egy Air Berlin A330-200-as pár héttel ezelőtt Mártélyon is lencsevégre akadt már, ezúttal azonban egy olyan példányt siekrült lefotózni, melynek nincs a hasán felirat
 
Jó szokásomhoz híven ismét a bejegyzés végére hagytam a legérdekesebbet, egy már elég rossz fényviszonyok között elkapott (a minőségért csrébe talán kárpótol a különlegesség) öreg és leharcolt DC-8-ast, melynek a hovatartozása azonban számomra egyelőre ismeretlen. Tény, hogy nem sok ilyen veterán lófrál már az égi országutakon, a megfejtést azonban inkább az Olvasókra hagyom, szóval aki kedvet érez és tudja is a választ, írja meg nyugodtan egy kommentben, hogy kiféle-miféle ez a kecses madár!
 

Persze nem csak a fenti masinák jártak ma délután mifelénk, a többi azonban nem volt különösen érdekes, vagy már sokszor írtam róluk, igyekeztem csak az újdonságokat összeválogatni. Ez az utolsó felvétel csak a vulkáni hamu (vagy nem) számlájára írható - egyetlen pozitívumként értékelhető - szép naplemente miatt került ide, a kondenzcsíkot húzó távolodó áthaladó gép pedig inkább csak az okot szolgáltatta :)

Végül de nem utolsósorban PZ Mesternek ezúton is köszönöm a beazonosításokban nyújtott szakmai segítséget! Az erő vele van :)

Frissítés:

Újra átnéztema vasárnapi nyersanyagot és találtam két olyan képet, amelyeket méltónak találtam arra, hogy így utólag berakjam a bejegyzés végére:

Az Emirates B777-est csak úgy, mert megtetszett...
A Thomson Airways B767-300ER gépéről kora este, a lemenő nap fényénél készült felvételt pedig azért, mert még nem volt eddig, legalábbis ezen a blogon

 

2 komment

Címkék: pia airberlin kingfisher a330 b747 contrail mto áthaladó b777 vulkáni hamu pakistan international airlines dc8 southern air transport

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

block50 2010.04.27. 08:42:52

Tudni nem tudom a választ a DC-8-asra, de tippem van...

www.airliners.net/photo/Air-Charter-Express/Douglas-DC-8-63(F)/1508166/L/

www.airliners.net/photo/Meridian-Airways/Douglas-DC-8-63(F)/1637609/L/

Úgy látom már csak ez a két társaság használja Európában ilyen homogén festéssel.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.05.28. 21:31:33

Az utolsó 767-es kép tetszik a legjobban.