Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) A340 (1) a340 (14) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) An 26 (1) an 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) kalitta (1) Kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Lion Effort 2009 - Nagyüzem a bázison

2009.10.08. 20:30 :: Dynax 7

Az idei év egyik legjelentősebb hazai légi eseményének számító két hetes svéd-magyar közös hadgyakorlat immár teljes gőzzel zajlik Kecskeméten, így a Spotter Blogger is indokoltnak látta egy üzemnap megörökítését. Keményvonalas spotterekből álló baráti társaságommal együtt a csütörtöki napot választottuk ki a várható nagy forgalom és a kedvező időjárás miatt. Nem csalódtunk, igazán eseménydús napot tudhatunk magunk mögött.

 

A HM által kiadott sajtóközlemény szerint a saját erők az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis, valamint az MH 54. Veszprém Légtérellenőrző Ezred kijelölt egységeiből állnak, míg Svédországot a Svéd Légierő Air Combat School (Harcászati Vezetői Kiképző Központ) pilótái képviselik. Az eredeti tervek szerint cseh Gripenek is érkeztek volna Caslavból, azonban a Baltikumban végzett NATO légvédelmi készültségi szolgálat, valamint más hadgyakorlatok okozta leterheltség miatt végül távol maradtak a Lion Effort 2009 eseményeitől.

Magyar részről a 2009. október 8-i üzemnapon a 27-es oldalszámú MiG-29UB Fulcrum, a 136-os L-39ZO Albatros, valamint a 30, 35, 39 és 42-es lajstromjelű JAS-39EBS HU Gripen repülőgépek kerültek bevetésre. A svéd Gripenek oldalszámai a következőek: 823, 210, 268, 270, 271, 272.

Az egyik, még üzemképes L-39 Albatros ráfordul a leszállóirányra. Az Albák napjai szó szerint meg vannak számlálva a Magyar Légierőben, egyelőre ráadásul váltótípus nélkül tűnik el. A jelek szerint - a legtöbb országgal ellentétben - nálunk nem okoz majd gondot a kiképző és gyakorló gépek hiánya...
 A Lion Effort kétnemzetiségű hadgyakorlatra érkezett hat darab svéd JAS-39 Gripen harci repülőgép a bázis kerítésétől nem messze kialakított Lima állóhelyről üzemelt, jó fotótémát kínálva a spottereknek. Általában 4 svéd gép szállt fel egy-egy bevetésre, 2 tartalékban maradt
Nagyüzem Gripen módra. A pálya végén már felsorakozott két együléses svéd JAS-39-es, míg egy kétüléses változat a gurulóúton vár a sorára
Ezen a felvételen jól megfigyelhető, hogy a svéd Gripenek kabin alatti részére nem került felfestésre a fals kabintető minta, mely a közeli légiharcban az ellenfél megtévesztésére szolgál
Nyitott futókkal fordul az egyik svéd Gripen. Ennek a példánynak nincs felfestve az orrfutó akna ajtajára a gép lajstromjele 
A kép csalóka, a leszálló Gripen természetesen nem vette "érintőre" a szögesdrót kerítést :)
A 30-as oldaészámú Gripen volt az első magyar lajstromba vett svéd gyártmányú vasmadár. A jobb szárnyon egy AIM-9L Sidewinder légiharcrakéta gyakorló változata látható
Szintén a HM közleményében olvashattuk, hogy a hadgyakorlaton JAS-39, MiG-29, L-39, Mi-24 és E-3A géptípusokkal hajtanak végre feladatokat. Az egykor 28 gépből álló, mára mindössze 4 üzemképes példányra apadt Fulcrum flottából ezúttal a 27-es oldalszámú UB-t láthattuk a hadgyakorlaton

 

A gyakorlat során a pilóták egyénileg és kötelékben, támadó és védelmi légiharc műveleteket hajtanak végre látóhatáron belül és kívül egyaránt. A gyakorlat két hete alatt a kijelölt repülőgépek személyzete a NATO felajánlásból adódó lehetséges feladatokat is gyakorolja, melyet a NATO Repülőgép–Fedélzeti Korai Riasztó és Irányító Erők (NATO AEW&C) egyik E-3A (AWACS) típusú repülőgépe is támogat. A hírek szerint egyébként egy svéd AWACS is érkezik a napokban Kecskemétre.

Terveim szerint még egy üzemnapot meglátogatok, ha sikerül, a blogon ismét beszámolok majd a látottakról.

A Lion Effort 2009 hadgyakorlathoz tartozó galériát bővítettem néhány friss képpel, klikk  a linkre >>>

Címkék: svéd gripen mig 29 an 26 l 39 albatros jas 39 fulcrum lioneffort