Orosz Lovagok Kecskeméten

Kommentek

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) antonov (2) Antonov (1) antonov an2 (1) an 26 (1) An 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) Szuhoj (1) szuhoj (2) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Google Page Rank

Google PageRank

Rettegett Iván, a kakukktojás (Frissítve)

2011.10.27. 10:00 :: Dynax 7

A Magyar Légierő 20-as oldalszámot viselő, 19015091-es gyártási számú MiG-23UB típusú repülőgépe a "Rettegett Iván" becenevet kapta, utalva származására. A gép becenevét állítólag a műszakiak fel is festették az orr rész bal oldalára, de a feliratot végül felsőbb utasításra utólag eltávolították

A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum Keceli Haditechnikai Parkjában számos különlegesség között egy igazi "kakukktojás" is megtalálható, nevezetesen a Magyar Légierő egyik MiG-23UB Flogger kétüléses harci gépe. Már a gép festésén is látható, hogy nem a korabeli standard magyar kamuflázst viseli, de ez még önmagában nem is jelentene túl nagy érdekességet, ellenben a származása már annál inkább. Ez a gép ugyanis a Szovjet Légierő állományába tartozott és csak utólag került a pápai Sámán századhoz, mivel a kiképzéshez szükség volt a lezuhant kétüléses példány pótlására.. 

Ahogy kopik a festés egyre inkább láthatóvá válik a hevenyésze lemázolt vörös csillag az ék alakú magyar felségjel alatt. Az üzemeltetési feliratok eredetiek, ciril betükkel orosz nyelven, ezek eleve nem is kerültek átfestésre

Az 1981-ben gyártott, tehát a mi gépeinknél fiatalabb példány eredetileg a 72-es oldalszámot viselte és a Kiskunlacházán állomásozó 14. "Leningrádi" Zsdanovról elnevezett szovjet gárda vadászezred állományába tartozott. Eddig úgy tudtam, hogy Sármellékről került az ottani 5. gárda ezredtől a Flogger Pápára, de Vándor Károly történész, a téma szakavatott kutatója információi és fotó dokumentációi alapján valószínűbb a lacházi eredet. A 72-es oldalszámú UB-n repült Hacskovszkij, a későbbi Russzkije Vityazi pilóta is. Ő, mint fiatal hadnagy-főhadnagy 1989-ig Sármelléken repült, de aztán 91-ig Lacházán. Ott repült ezen a gépen is. 
Ezen a felvételen jól látható, hogy némi barna festékkel rámázoltak a szovjet oldalszámra, majd pedig felfestették a magyar jelölést. "Rettegett Iván" egyébként a 16-os oldalszámú, 1990-ben lezuhant UB pótlására érkezett 1991-ben. 1979-ben eredetileg 15 darab (12 együléses MF és 3 kétüléses UB) MiG-23-ast rendszeresített az akkori Néphadsereg, ezek számozása 01-től 16-ig terjedt, 13-as ugyanis nem volt. A 16-os pótlására beszerzett szovjet gépet azonban nem a logikusnak tűnő 17-esre számozták, mivel az ugyancsak Pápán települő MiG-21-esek között volt már 17-es, 18-as és 19-es is.

A 20-as oldalszámú gép a dokumentációk szerint 3304 fel és leszállás során összesen 1688 órát és 14 percet repült. Utolsó felszállására 1996. október elsején került sor.

Mivel a Spotter Blogon csak a saját készítésű fotóimat publikálom, ezért kizárólag a Kecelen készült képekkel illusztráltam a cikket. Az üzemelő magyar MiG-23-asokról azonban számos archív felvétel található az Interneten. Az alábbi két oldalt mindenképpen megtekintésre ajánlom:

Simon Sándor Róbert - Volt egyszer egy MiG-23 Flogger század >>>

Papp Levente - Magyar MiG-23-as gépek álcázó festése >>>

 

 

1 komment

Címkék: rettegett iván mig23

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Gerilgfx 2014.07.23. 15:00:30

vajon végszűkség esetében bevethetőek -e még ezek a betonon rohadó roncsok?