Miközben a Szovjetunió összeomlása óta eltelt két évtizedben a harci repülőgépek fejlesztése terén nem állt meg az élet a legnagyobb utódállamban, Oroszországban, addig a polgári repülőgépek terén nem sikerült igazán nagy dobással előrukkolniuk a konstruktőröknek. Kivétel lehet talán a Szuhoj cég által fejlesztett, jelentős nyugati technológiai transzferrel megtámogatott SuperJet 100-as típus, melynek széria példányai már megjelentek a menetrend szerinti forgalomban is. Saját fotóim azonban egyelőre csak az egyik prototípusról vannak, ezeket osztom most meg a Spotter Blog olvasóival. |
Az SSJ 100-as a farnboroughi statikus soron 2010-ben. A gép körül nézelődő emberek jó viszonyítási alapot nyújtanak a típus méreteinek megítéléséhez |
A hajtóművek a tervezetthez képest magasabb fogyasztásával kapcsolatban jelentek meg olyan információk, melyek szerint a gazdaságossági mutatók egyelőre elmaradnak a korszerű nyugati típusok mögött, de dolgoznak a megoldáson |
Szárnyal a fairfordi repülőtér felett az orosz polgári repülőgépipar üdvöskéje. Az utódállamok belső piacán az SSJ 100-as jó eséllyel lehet komoly konkurencia a Boeing 737 és az Airbus A320 gépcsaládok számára |
Bár a sugárhajtóműves utasszállító gépek piacán globális szinten gyakorlatilag Airbus és Boeing hegemónia van, a brazil Embraer, a kanadai Bombardier, az ukrán Antonov és az orosz Szuhoj fontos réskitöltő funkciót tölt és tölthet be |
A típus magyar vonatkozása, hogy az "Abramovics korszakban" a Malév is bejelentette opciós vásárlási szándékát az SSJ 100-asra, az azóta bekövetkezett tulajdonosi és koncepcionális átrendeződés miatt azonban vajmi kevés realítása van az üzletnek. A típusról bővebben a hivatalos weboldalon kaphatnak információkat: http://superjet100.com/ |