Valahogy ez az áthaladózás számomra nem csak arról szól, hogy minél jobb felvételeket készítsek a felettem 10-11.000 méteren elrepülő, kondenzcsíkot húzó gépekről. Érdekelnek a légitársaságok, melyek zömével csak így találkozom, meg persze a típusok is, sőt abba is bele szoktam gondolni, hogy vajon honnan és hova szállnak ezek a hatalmas utasszállítók. Kik ülnek a fedélzeten? Miért utaznak kontinenseken át? Vajon a célállomások közül én melyiket látogatnám meg szívesen? Ilyen és ehhez hasonló gondolatok zizegnek időnként a koponyámban, miközben kattintgatok az MTO végén fityegő fényképezőgépemmel... Következzen egy képi és gondolati válogatás a STEIN-TEGRI útvonal április 3-ai felhozatalából. | |
Megmondom őszintén, nem is tudtam, hogy az Air Berlin légitársaság nem csak B737-esekkel repül Európa nagyvárosai között. sőt az A320-as családból például az airfleets.net szerint 36 példány szolgál a cég flottájában. Ezt is megtudtam legalább. Ez az Airbus számomra egyébként kellemes meglepetés volt, a hasán az óriási felirat pedig különösen tetszik. Berlinben amúgy már jártam, különösebben nem fogott meg, maximum az ILA-ra mennék el megint, talán idén meg is teszem, de csak ha tényleg elhozzák a jenkik a Raptort :) | |
Az Emiratesről nem írok bővebben, sokszor szerepelt már a blogon (pl. ebben a bejegyzésben >>>), ennek a B777-esnek az viszont az érdekessége, hogy nem látható a hasán a feltűnő, a gép hovatartozását reklámozó felirat. Viszont ami érdekes, hogy talán a hamarosan A380-assal üzemelő Dubaj-Manchester járat éppen ererfelé halad majd. Vagy nem... De én bízom azért benne :) | |
Ha Jet Airways, illetve Air India, akkor az ázsiai országban gyakran megforduló fotós barátom, Berta Laci jut az eszembe. Persze ez nem véletlen, hiszen Ő sokat utazik a világ második legnépesebb országába, én viszont még sosem jártam arrafelé. Viszont annál több képet láttam már róla. Egyelőre az egzotikus színvilágú indiai légitársaságok jobban izgatnak, mint maga az utazás, de ez nem jelent semmit, akár még ez is megtörténhet a jövőben, hogy mégis eljutok a szubkontinensre | |
Az Air India egyik Boeing B777-esét 2008-ban Farnborough-ban közelről is megcsodálhattam, most pedig áthaladóban kaptam el. Kötelezni kellene a légitársaságokat, hogy ilyen szép és látványos festésmintákat pingáljanak a gépeiker! Mennyivel nagyobb öröm ilyeneket fotózni, mint a sima fehér masinákat :) | |
A Singapore Airlines A380-asát teljesen véletlenül, egy "utánlövésből" kaptam el. Ráadásul már elég messze volt, azonban szerencsére így is viszonylag tűrhetőre sikerült a felvétel. Na jó, némi utómunka azért kellett :) Remélem hamarosan jobb körülmények között is lencsevégre akad majd ez az impozáns nagyvad! És ha már az álmoknál tartunk, a kis dél-kelet ázsiai városállam az egyik olyan utazási célpont, amelyet mindenképpen szeretnék elérni valaha, az életemben. Lenyűgöző, amit hallottam és láttam róluk, tessék csak fellapozni a márciusi National Geographicot! | |
A hétvégi termésből szerintem ez a kép lett a legjobb. A Qatar Airways A7-ACB lajstromjelű Airbus A330-200-asa szintén az álom kategória számomra, egyrészt a típus miatt, másrészt az igényességéről híres légitársaság okán is szívesen lennék egyszer az utasuk :) A felvétel nagyobb felbontásban a képre, vagy az alábbi linkre kattintva tekinthető meg: http://www.spotter.hu/FotoAblak.aspx?ID=1301 Az Öböl-menti arab állam kitűzött célállomás számomra, mint ahogy Abu Dhabi vagy Dubaj is. Szerintem iszonyat jót lehetne spotterkedni ararfelé :) | |
Hogy a bejegyzés végére egy kis szakma is legyen, leírom a beállításokat. A szép napsütéses, kevés párát tartalmazó kék égbolthoz 400-as ISO értéket és 1/1000 záridőt alkalmaztam, természetesen az MTO miatt manuális fókusz állítással, általában +1/3-ad expo korrekcióval, középre súlyozott fényméréssel. Az eredmény változó, még mindig van fejlődési lehetőség persze, de pl. a Qatar Airways esetében egészen elégedett voltam a színvonalllal. Állandó szakmai mentorom Kolbola ugyan kevésbé, de nem baj, legalább inspirál valami :) | |