Zlin-242L

Címkék

1000/10 (1) 1000mm (1) 100 300 (2) 352 sog (1) 380 (1) 70 300 (1) 747 (1) a (1) a100 (1) a300 (2) A318 (1) a319 (1) a320 (3) a330 (14) a330f (1) a340 (14) A340 (1) a350 (2) a380 (20) a400m (1) a6edf (1) a6edj (1) aardwark (2) abudhabi (2) aero (1) aeroflot (1) aerovodochody (1) airasia (1) airasiax (1) airberlin (1) airbus (19) airlines (1) airrace (1) airreg (1) airshow (1) airways (1) air berlin (1) air cargo germany (2) air china (2) Air France (1) air france (1) air india (3) air seychelles (1) alaska airlines (1) albatros (4) alca (2) alitalia (1) államadósság (1) állvány (1) alpha (1) american (1) american airlines (2) an12 (1) an124 (2) an26 (2) an30 (1) an30 clank (1) android (1) angeles (1) Antonov (1) antonov (2) antonov an2 (1) an 26 (1) An 26 (1) an 32 (1) arch (1) astraeus airlines (1) áthaladó (15) áthaladózás (2) austrian airlines (2) ausztrál (1) autófókusz (1) awacs (1) b (1) b17 (1) b737 (6) b747 (22) b747f (1) b757 (4) b767 (2) b777 (22) b777f (1) b787 (1) bangladesh airlines (1) battle of britain (2) bécs (2) belorusz (1) beoing (1) besenyei (1) blende (2) bmi baby (1) bo105 (1) boeing (15) bolgár légierő (1) bombardier (1) bonhomme (1) breitling (1) british (1) british airways (2) british airways world cargo (1) brooklands (1) búcsú (1) budaörs (1) budapest (1) c17 (1) candid (1) cargo (1) cargolux (3) cathay pacific (1) CDG (1) chambliss (1) china airlines (4) china southern cargo (1) Címkék (2) combat sent (1) combat shadow (1) concorde (1) constellation (1) continental (2) contrail (45) contrailspotter (1) crop (1) crystal cargo (1) curl (1) dc8 (1) delfin (2) dhl (1) diavoli rossi (1) dover (1) dreamliner (1) dslr (1) dubai (2) dubai air wing (2) dubaj (1) duxford (1) dynax (1) dynax5 (1) dynax5d (1) dynax7 (1) edge540 (1) eglin (1) egyptair (1) egyptair express (1) éjszakai repülés (1) el al (1) emb170 (1) embraer (1) emirates (30) etihad (4) eva air (2) f111 (1) f16 (3) f22 (2) f5 (2) f70 (1) f84f (1) facebook (1) fairfor (1) fairford (3) farnborough (6) fedex (1) fehéregyensúly (1) felhőzet (1) felipe massa (1) fényképezőgép (1) fénymérés (1) fény árnyék (1) ferihegy (7) fighting falcon (2) finn (1) fishbed (1) fitter (1) flanker (2) flightradar24 (2) flying fortress (1) fokker (2) fókusz (1) formula 1 (1) frogfoot (1) fulcrum (12) futam (1) giornata azzura (2) global supply systems (1) globemaster (1) goldenblog 2011 (1) goldtimer (1) google maps (1) goulian (1) grand canyon west airport (1) gripen (8) grizzly (1) grönland (1) gyakorló (1) hadgyakorlat (1) halhc (1) halix (1) hangulat (1) háttér (1) hawaii (1) heathrow (9) herpa (1) hip (1) hold (1) HOP (1) horvát (1) huaf (1) hungaroring (1) hurricane (2) il 76 (1) india (1) jade cargo (2) jak52 (1) jas39 (3) jas 39 (2) jet2.com (1) jet airways (3) jumbo (4) jurassic park (1) Kalitta (1) kalitta (1) kármán tódor (1) kecskemét (13) kent (2) kenya airways (1) kerozin (1) készültség (1) kiképző (1) kína (1) kingfisher (2) klm (1) kondenz (1) konicaminolta (1) konverter (1) korean air (1) korean air cargo (3) kuwait airways (3) l1011 (1) l159 (1) l29 (2) l39 (1) LANcargo (1) lasvegas (1) las vegas (1) lauda (1) lax (1) légierő (4) le bourget (2) liberty belle (1) lima (1) lioneffort (1) liszunov li2 (1) litening (2) li 2 (1) load diffuser (3) lockheed (2) london (3) los (1) lufthansa (4) lufthansa technic (1) luxair (1) l 159 (1) l 39 (3) magyar (1) magyar légierő (5) malév (7) manston (2) mártély (1) Martinair (1) MASkargo (1) maszovlet (1) maverick (1) mc130h combat talon ii (1) mc130p (1) mccarran (1) mentőhelikopter (1) mi17 (1) mi8 (1) mig23 (1) mig29 (6) mig29m2 (2) mig 21 (1) mig 29 (3) mildenhall (1) minolta (3) minyó (1) mitchell (1) mi 17 (1) monarch (1) monarch airlines (1) mto (36) műholdkép (1) múzeum (2) mxs (1) napfelkelte (1) naplemente (1) nato (1) nellis (4) nemzeti gárda (1) néphadsereg (1) nevada (1) new zealand (1) nigel lamb (1) northwest (1) nyitott égbolt (1) ohio (1) okostelefon (1) oman (1) omanair (1) oman air (1) oneworld (1) open skies (2) origo (1) orosz (1) orosz légierő (1) ötcsillagos (1) pakistan international airlines (1) pan am (1) pára (1) Párizs (1) patrouille suisse (1) photoshop cs3 (1) pia (3) pöstyén (1) poznan (1) prowler (1) puma (1) qantas (2) qatar (5) qatar airways (3) qatar airways cargo (1) qatar amiri flight (1) raaf (2) rácz (1) raf (2) raiders (1) raptor (2) rc135u (1) redbull (1) redflag (1) red flag (1) repülőnap (2) repülőtér (1) retro (1) rettegett iván (1) riat (3) rivolto (3) rnzaf (1) royal air force (1) royal brunei airlines (2) ruslan (2) r 73 (1) s7fcs (1) saab j29 (1) schwechat (6) sentry (2) siaf2012 (1) sidewinder (1) sigma (3) silk way (1) singapore airlines (4) singapore airlines cargo (1) skyteam (1) skytrax (1) sliac (2) sony (2) sony a700 (1) southern air transport (1) southwest airlines (2) spitfire (2) spotter (5) srilankan (1) sri lankan (1) staralliance (1) strip (1) sun express (1) superjet 100 (1) super jumbo (1) svéd (1) swiss (2) szállítógép (1) szálloda (1) századik bejegyzés (1) szlovákia (1) szovjet (2) szu22 (1) szu25 (1) szu27 (2) szuhoj (2) Szuhoj (1) szúnyogirtás (1) Szu 35 (1) tajvan (1) tamron (2) tanker (1) tarom (1) távcső (1) teleobjektív (2) temze (2) terasz (1) terminál (1) teve (1) thai airways (1) thunderbirds (2) thunderbolt (1) tiger (1) Tököl (1) tornado (1) török csillagok (1) transaero (1) travelodge (1) triple seven (1) tristar (1) tu144 (1) tudomany (1) tükörobjektív (2) tükörreflexes (1) tunnan (1) tupoljev (1) turkish airlines (3) turkish stars (1) tu 134 (1) tu 154 (1) typhoon (2) uae (1) ub blokk (1) uia (1) ukrán (1) ukrán légierő (1) united airlines (1) ups (2) usaf (2) us airways (1) valle (1) varazsd (1) versenygép (1) vészhelyzet (1) viharmadarak (1) virgin atlantic (3) vodochody (1) volga dnepr airlines (1) vpp (1) vulcan (1) vulkáni hamu (1) xl airways (1) záridő (1) zenit (1) zsolt (1) zsukovszkij (1) Címkefelhő

Felhasználási feltételek

A blogban található teljes tartalom (fotók és szöveg) a szerző szellemi tulajdona. A szerző előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a blog egészének vagy részeinek bármilyen jellegű feldolgozása, újraközlése, értékesítése, továbbadása, kereskedelmi célra történő hasznosítása. Kivételt képeznek azon gyűjtőportálok, ahol nem közlik a teljes írást, csak annak első néhány sorát, a folytatásért a blogra kattint a felhasználó.

Zölderdőben jártam, repülőgépeket láttam

2009.09.22. 06:00 :: Dynax 7

 

 

Jogos lehet a találgatás, hogy talán rosszat álmodtam, vagy valamilyen újfajta drogot használok, esetleg túl sokat ittam, a tények azonban távol állnak ettől :). Tényleg zöld erdőben (na jó, kicsit már sárgul) jártam, Kecskeméten az arborétum ugyanis valóban erdő jellegű és a változatosság kedvéért megint áthaladóztam. A lakásunkhoz közeli füvészkertben találtunk ugyanis egy újabb játszóteret, ahol a Kisfiam a Feleségem felügyelete mellett nyugodtan tud hódolni a 14 hónapos gyerkőcök kedvenc hobbijainak (úgymint hinta, homokozó és csúszda), míg én a családi idillben tudok kattintgatni, ha éppen arra jár valami. Márpedig hosszú tömött sorokban jönnek a merevszárnyúak, köztük igen érdekes madarak is. 

 

 

Tegnap már napközben is ki-kitekintgettem az irodám ablakából, hátha ismét kedvez a szerencse időjárásilag. Az eget fürkészve elégedetten konstatáltam, hogy viszonylag páramentes az idő, így délután akár egy kis spotterkedés is összejöhet. Egy ideje már viszonylag gyakran eljárunk az arborétumban található játszótérre, a szép, igényesen kialakított környezet az egész családnak elnyerte a tetszését. Munka után bringára is pattantunk, így fél öt után már kint is voltunk a vadászterületen. Kisfiam azonmód birtokba is vette a hintát, én pedig összeszereltem az MTO-t. Egyelőre (megfelelő gömbfej hiányában) még kézből fotózok Misával, így sajnos 400-as, sőt leginkább 500-as ISO értéket kell használnom a megfelelő (legalább 1/1000) záridő elérése érdekében. Ennek megfelelően némi zaj felfedezhető a képeken, de különösebben nem zavar. Lesz ez még jobb is, töretlenül hiszek benne. Az alábbi fotók sem azért kerültek a bejegyzésbe, mert annyira jók, hanem mert valamiért érdekesek. A nagyobb és jobb minőségű képek a galériában megtekinthetőek.

Az elmaradhatatlan Emirates Boeing 777-300-as. A változatosságot most a törzs alsó részén lévő piros helyzetlámpa megvillanása biztosítja. Meglepően alacsonyan érkezett a "triple seven", szerintem a szokásos 10-11.000 méter helyett max. 8-9.000 méteren lehetett
Egy másik, tőlem kissé keletebbre haladó nagyvasat ezúttal nem alulról, hanem inkább oldalról sikerült lefényképezni. Naná, hogy ez is Emirates!
A szokásos Emirates dömping mellett lencsevégre akadt néhány ritkább vasmadár is. A felvételen az ománi nemzeti légitársaság, az Oman Air egyik Airbus A330-200-asa látható. Némi pára azért volt a magasabb légrétegekben...

 

Hamarosan megpróbálkozom az egylábú állvány bevetésével is, hátha tudom csökkenteni az ISO-t és a zajt. Kolbolával ellentétben én úgy érzem, hogy a sok gyakorlás ellenére még mindig messze nem értem el az MTO optikai képességeinek határát, van hova fejlődni és csiszolni a technikát. Általában a középre súlyozott fénymérési módot és +2/+3 expozíció korrekciót alkalmazva fotózok, kíváncsi leszek mennyit javul majd a képminőség az egylábúval, kevesebb ISO-val és korrekcióval, esetleg kipróbálva a mátrix, illetve a spot mérést is. Igaz ehhez nagyon pontosan kel majd célozni :). Hamarosan beszámolok a fejleményekről.

Az 1967-ben alapított Monarch Airlines flottájában több más típus mellett jelenleg mindössze két A330-200-as van (forrás: wikipedia), ezek közül sikerült az egyiket lefényképezni. Az elsősorban charter utakra specializálódott brit cég színpompás festésű gépeiről eddig még nem rendelkeztem saját fotóval. A meghatározásban ismét a blog "contrail ügyi" szakmai tanácsadója, Pa-Zo mester volt a segítségemre, ezúton is köszönöm

 

A bloghoz tartozó galériába feltöltöttem néhány nagyobb méretű, jobban sikerült képet is, az alábbi linken megtekinthetőek >>>
 

komment

Címkék: emirates monarch a330 contrail mto b777 omanair

süti beállítások módosítása